onsdag den 23. december 2015

Kaligrafisk blues

Da jeg gik på High School i Californien i begyndelsen af 80'erne, var et mine valgfag Kalligrafi. Jeg blev aldrig særlig dygtig (som enhver der kender min håndskrift kan bevidne), og jeg husker mest, at jeg, uforståeligt for lærerne og mine klassekammerater, kalligraferede min yndlings-diapsalmata: "Jeg taler helst med børn, for om dem tør man dog håbe, at de blive fornuftsvæsener, men dem, so er blevne det, Herre Jamini!".

Og i dag læser jeg på forsiden af min avis, som jeg for en gang skyld ikke selv har skrevet noget i:

"(...) Et gymnasium i Augusta amt i Virginia måtte lukke fredag i sidste uge, efter at skolen havde modtaget så mange trusler, at ledelsen i samråd med den lokale sherif ikke fandt det ansvarligt at gennemføre undervisningen.
Årsag: En lærer havde i en lektion om arabisk kalligrafi bedt eleverne om at reproducere en trosbekendelse fra Koranen og blev i en telefon-og email-storm fra såvel forældre som helt udenforstående beskyldt for at ville »tvangsomvende eleverne«."

Min kommentar:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar