torsdag den 31. oktober 2013

Kulørt ekstremisme

Jeg anmelder og læser for længst ikke længere Ib Michaels romaner, og i den rækkefølge: når jeg ikke anmelder - for det ville virke, kan jeg forstå, som en bevidst "provokation"! ja, af MINE smagsløg! - er det virkelig svært at tage sig sammen til at læse af pligt, for slet ikke at tale om lyst, men jeg kan da følge med i omslagene, og dette til den nye roman er det virkelig svært at forstille sig mere spektakulært og grelt og indtrængende GRIMT, det er så helt fantastisk og utroligt GRIMT, at det næsten, men også kun næsten er avantgardistisk GRIMT, måske er det faktisk det GRIMMESTE omslag på en dansk roman NOGENSINDE, hvis der var En Nordisk Råds Grimmeste Forside-Pris ville Himlen brændte får den flere år ud i fremtiden, græsseligste, grusommste, grummeste grimt:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar