tirsdag den 15. oktober 2013

Man mener videre

Digterdød! YES SIR!

1 kommentar:

  1. Interview med Berlingske:

    Er det kommet bag på dig, at din bog har medført så voldsomme angreb på dig?

    »Den positive omtale har overrasket mig, den gode anmeldelse (i Politiken, red.) har overrasket mig. Alt det negative, alle de trusler, alle de folk, som er sure, og al forargelsen har ikke overrasket mig. Jeg har jo vidst, hvad jeg har gang i. Det er ikke kommet ud af den blå luft. Det er jo et liv, og det her miljø kender jeg, jeg kender de folk, jeg ved godt, hvordan de reagerer, så nej, jeg er ikke overrasket over, at der er nogen, der er sure eller forargede eller vil slå mig,« siger han.

    »Jeg føler ikke, jeg er for dårligt forberedt, Jeg føler heller ikke, at mit forlag har gjort noget dårligt. Mit forlags opgave er at udgive min bog og lave et pænt omslag. Slut. Resten er mit ansvar.«

    Hvordan har du tænkt dig at tackle det ansvar?

    »Det ved jeg ikke, for jeg ved ikke, hvad jeg skal tackle, og jeg ved ikke, hvad det ansvar indebærer. Bogen er ikke engang udkommet endnu.«

    Var du forberedt på, hvor stærkt tingene virker, når de kommer ud via massemedierne?

    »Selvfølgelig spreder det sig, men sådan er det jo med medier. Det er jo ikke nogen hemmelighed. Politikerne bliver også revet rundt i medierne. Akkari blev også revet rundt i medierne. Så nej, det er ikke noget, der kommer bag på mig. Det er ikke fordi, jeg tænker: Åh nej, hvad har jeg rodet mig ud i? Sådan har jeg det ikke. Jeg skulle bare holde en ganske lille, stille og rolig weekend. Og nu er jeg på banen igen - læser op, giver interview, render rundt i gaden. Alt er ved det gamle.«

    SvarSlet