fredag den 30. december 2016

Bidragyderytring

Så weird og skrøbeligt og PINLIGT, når man ellers er redaktionel puppetmaster, at bidrage til konkurrerende tidsskrifter med decideret skønlitterære bidrag, hvilket jeg gør i de nyeste numre af Udkant (nr. 2) og Texas Longhorn (nr. 5, tema: "Det fabulerende") Jeg skal ikke nyde noget af at citere mine bidrag, og det er også imod mine regler (tekster er stedt, hvor de er publiceret, i hvert fald de første 5 års tid), men her er to bid fra bidragyderkolleger.

Klaus Lynggaard (fragmentpoesien har bidt sig fast!) i Udkant:

"Kært barn får mange regninger"

Joakim Vilandt i Texas Longhorn (der nu også halvt er et tegneserieblad - 10'ernes Kong Kylie!):

"Jeg mærkede kun et sagte Skub fra Vinduet, der roligt stod på klem, det var sel under et vindstille Sagte. Trods Varmen sneg Døgntimen ind gjennem Glasset. Saagar et lunt Mørke, som Fuglene sluttede Ring om Skyerne, saadan mærkede jeg den krybende Fred i min Skjorte, Arme, den strømmede ud fra Mundstykket, som jeg hvæsede et Kul med Æblesmag. Vi havde skabt Variasjon i Hjemmet ved at flytte rundt. Et rebeslk Afbræk mod Kosmos' Meningsfuldhed: se, vi flytter Soveværelset ind i den anden Stue. Saadan osede vi."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar