lørdag den 19. marts 2016

2 DT-breve

1 vigtigt og 1 uvigtigt, der jo ikke derfor er mindre vigtigt, ingen DT-breve er ikke vigtige (men de vigtigste er selvfølgelig dem til Peter Laugesen, hvor de end mere eller mindre sikkert befinder sig!?)

I dag ville Dan Turéll være fyldt 70 år, og som gammel Sølvstjerne og ven, er jeg med til at markere denne dag først i Råhuset i Kødbyen kl. 20.00 med Claus Høxbroe ( DT prismodtager ) og senere kl. 21.30 i Pressen i Politikens Hus, hvor jeg spiller solopiano. Vedhæftede billede er Sølvstjernernes "dåbsattest" - et brev fra DT.




Brev fra Dan Turèll til Jannick Storm 8. juli 1971:

8. juli 1971
Kære Jannick
Har nu læst »Barfodet i hovedet” og synes stort set meget godt om den.
Kunne sé ud som om Ballard (heller ikke) er gået sporløst hen over hovedet på Aldiss, men under alle omstændigheder skide sympatisk.
Vil for så vidt gerne med til pressemødet (om ikke for andet så for at
sé Aldiss live og betragte den almindelige stinkende cirkus overalt hvor
dagspressens stupidiserede androider træder frem på scenen), men kan jo altså ikke gøre noget som helst praktisk, da jeg p. t. ingen blade har at skrive noget i (ud over naturligvis Hovedbladet, der jo imidlertid kan kompromittere hvad som helst).
Angående radioudsendelsen kan du så ikke ringe til mig? Min telefon er naturligvis blevet lukket (jeg gider ikke arbejde med korrekturlæsning mere, så hele Maskinen er ude efter mig for at pille penge ud af kødet), men af én eller anden grund er der en læk på ledningen så man godt kan ringe, jeg kan bare ikke selv gøre det. Hvis vi kan finde ud af noget, vil jeg gerne lave noget. Det hele er tæt på at brænde sammen, fanden tage det.
Ikke desto mindre går mit nye romanprojekt, planlagt udgivelse marts, stærkt fremad, og minder på visse punkter ubehageligt meget om "Barfodet i hovedet". Burroughs er en snigende, langvarig rusgift.
Ring, ikke? Og bedste hilsener, og tak for bogen.
Dan


Ingen kommentarer:

Send en kommentar