onsdag den 17. juni 2015

Hardcore Hestesang

skrevet af Bjørn Nørgaard og Lene Adler Petersen, og sunget af Lene Adler, akkompagneret på violin af Henning Christiansen, ved hesteslagtningen i Kirke Hyllinge 30. januar 1970:

Sang til den døde hest

døde hest døde hest
søde døde hest
jeg tænker kun på dig
jeg kunne flyve verden rundt for dig
min døde hest
oh døde hest oh døde hest
døde hest døde hest døde hest
søde døde hest søde døde hest
dit store åbne sår
oh det levrede blod kære døde hest
dine sprængte øjne uhmm
uhmm døde hest uhmm døde hest
døde døde hest
store krop store døde krop store døde hestekrop
åh dine tarme åh ja ja ja dine tarme
blot når jeg tænker ja tænker på dine tarme
min kære døde hest kun dig jeg tænker på
min døde hest
min elskede døde hest
jeg kravler i din døde krop
åh inde i din døde krop
ligger i mørket i dine tarme
i dine bløde tarme
oh blot hele verden var en død hest
døde hest døde hest
gid verden var fuld af døde heste
døde heste overalt
din døde hest du kan ej mere gå
jeg trækker dig med mig
min elskede døde hest
jeg skærer i dit bløde kød
jeg flår i dine tarme og rører ved din døde hov
døde døde hest
og når du rådner
og bliver ganske blød
og falder fra hinanden.
Åh ja åh ja falder fra hinanden
døde hest
jeg hælder dig på syltetøjsglas
jeg rører rundt jeg rører rundt i dig
og smører dig på brød
store skiver brød
døde hest på brød
store skiver brød
døde hest jeg sætter tænderne i dig min kære døde hest
døde hest over i mig i mig du er min døde hest
lange døde hest

(aftrykt i kataloget til What's Happening?)

1 kommentar:

  1. Med lidt musik til: https://m.youtube.com/watch?v=DzIF4DMrUQg

    SvarSlet