fredag den 5. oktober 2012

Leth læste La Cour! SUT Otto!

til Donna Wood på Brooklyn i aftes! Søren Ulrik Thomsen medbragte en bunke bøger, Jørgen Leth flere bunker.

Thomsen oplæste Højholt, Aakjær, Aspenström, Kaspar Colling Nielsen, og af Højholt den ubetalelige psedo-dokumentariske (SUT mente, oppe ved baren, at den måske nok er virkelig nok (men hårdt klippet), det tror jeg ikke på, men sikke en omsider FIN uenighed mellem os!), urimeligt rørende minimal-senil-tekst "Otto Jensen", og hvor læste han de punktummer prægnant punket op, uddrag:

Lørdag 18-9 Søndag 19-9
Det. ER. Torsdag -10-9. Freda

Jeg. ER. Nu. 77. År.
Gaar. Alt. Vel. Bliver. Jeg. 78 År.

Fru. Bech. Jeg. ER. Nu. 77. År.
Tak. Kaff. Tor. Kafe.

OTTO. Jensen. 23-12. 1895. Horsens.
Nu. 77. År. Nu. Hvam. Hvilehjem, Stue. 19.

Stue 19 Tak. For. Mad. Fru. Bech.
11.-9. -Fredag

Jeg. Har. Været. Soldat. Værløse. Korporal.
Jeg. ER. 77. År.

Verner. Min. Søn. Typograf. Folkebladet.
Telf. 72-45-00

Lørdag - 11.9.1975
Søndag 12

Leth oplæste (bl.a., muligt jeg ikke husker det meget alt) Frank Jæger (medsamt brev fra den unge Jæger til gymnasiasten Jørgen), Erik Knudsen, T.S. Eliot, Rilke, Garcia Lorca, Peter Laugesen (evergreenen "Ingen kan gå alene" - som en Bryan Ferry-fortolkning af en Dylan-sang) og gudhjælpeme Paul La Cour (ikke fragmenter dog og heldigvis, men det store digt om (kan det passe?) Invalide-gaden i Paris), som han fandeme læste relevant!

Olivia Nordenhof oplæste akut dirrende en nyskrevet, dynamisk vrængende tekst af Naja Vucina.

Cecilie Lind oplæste en lang passage fra F.P. Jacs Misfat i ét søvngængersikkert, svimmel-solidarisk åndedrag.

Hvornår er der næste gang Donna Wood? I aften ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar