tirsdag den 30. oktober 2012

Næste station Horsens

På vej til Elsted Sognegaard for at holde foredrag om Helle Helle, har alle hendes bøger med i rygsækken og i samlet flok kan en minimalists bøger godt fylde ret makismalt, tænkte på at kalde foredraget "- Nehej - Joho" efter et stykke dialog i Dette burde, togvognssættet hedder Fritz Hansen efter møbelsnedkeren, og illustrationen her i kupeen er spejlvendte stole uden sæde af Jesper Christiansen med tekst på ryggen, til højre: STOP PAUSE STOP START STOP STOP, hvilket er så god en fortolkning som nogen af Helles forfatterskab, det værste ved at skulle til Elsted, der ligger ved siden af Lystrup, der ligger lige udenfor Aarhus, er at jeg i morgen skal til Hjørring.

2 kommentarer:

  1. Hej Lars

    STOP PAUSE STOP START STOP STOP. Er virkelig en god beskrivelse af Helles tekst.

    Og præcis midt i Dette burde skrives i nutid (s.80) bliver jegfortælleren konfronteret med døden og genkendt. Det skulle jeg havde haft med i min tekst til hende, men jeg havde forlagt bogen.

    SvarSlet
  2. Og slå nu den robotgenkendelse fra. Det tog mig fire forsøg at poste det forige.

    SvarSlet