fredag den 28. august 2015

Midt i osen

Skide være med, at jeg ikke nævnte Theis Ørntofts Digte 2014 i min opturs-deprime anmeldelse* af Ursula Scavenius' debut Fjer i WA Bøger i dag

(jeg er også oppe at køre over Klaus Høecks Legacy - det er i det helet taget et dybt lallet efterår allerede, selv hvis jeg får Ib Michaels En anden sol til anmeldelse i næste næste uge, er jeg sikker på, at jeg vil sprede ren kærlighed (og ikke bare fordi jeg talte fjendskabeligt med ham (Simon P påpegede, at vi nok alt muligt andet end hinanden var pænt enige) til Gyldendals Efterårsreception i går - om hvor FED Hanne Viemoses groft undervurderede (ingen skide ungdomsbog jo - det er der flere "romaner" i Gyldendals 2015-program, der til gengæld er , ikke fordi det gør dem mere udgivelsesværdige ...)) debut Hannah dog er og bliver (han var selv backpacker i sin tid i Sydamerika jo - og ville straks gå videre til splinternye Mado))

men jeg burde sgu da have peget på Kristian Byskovs ikke mindre malmfuldt og flippet postapoalyptiske roman Mitose fra forrige år som klar alien-fætter, pege, pege, pege, pege, pege, pege





* (forfatteren karakteriserer anmeldelsen meget præcist, tror/håber jeg, på Facebook:
"Der er virkelig noget af en sej, rap og usødet dynamik + syrlig glad forbavselse i den her anmeldelse!")

Ingen kommentarer:

Send en kommentar