lørdag den 1. august 2015

Oprindeligt for & bag

Oprindeligt trompet til min kommentar i WA Bøger om manglen på kvalificeret kulørt littteratur:

--> Ramasjanggenren

Oprindelig slutning på på min genanmeldt-artikel i samme avis om først og fremmest Martin Zerlangs Karikaturland (teenageren og fiskeren forsvandt i avisen)

-->
Jeg vil også meget hellere pege helt abstrakt på tekster, der som Melbyes revyvise dengang - og lige præcis hans københavnske hundehymne,  konciperet med Alfred Schmidt, Fra Vov-vov-Byen, 1911, som jeg støvede op under mit føljeton-arbejde – er for løse og luftige, ubetydelige og uboglige til at blive opfattet og anmeldt som litteratur af selv ærke-avantgardistiske mig.
  Der jo så heller ikke kan eksemplificere, og vi taler for længst ikke længere rap (som Zerlang akavet berører). Det kunne være en kinesisk teenagers Tumblr-blog hist eller en pensioneret Skagen-fiskers Twitter-konto pist. Hvad ved jeg, for jeg ved lykkeligvis ikke alt, men jeg kender en Alfred Schmidt-tegning, når jeg ser én. 
 
- en hund og en frø tegnet af Alfred Schmidt (og stemplet af Det Kongelige Bibliotek, og hvorfor nu det?)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar