torsdag den 13. august 2015

ma-do ma-do ...

Næste uge udkommer Hanne Højgaard Viemoses nye roman Mado, hendes længe ventede opfølger til den Munch-Christensen-præmierede debutroman Hannah, jeg glæder mig sådan til at læse den, og det kan ikke gå galt, thi for mindre end en halv time siden velsignede Patti Smith den iflg. Facebook:

Nannananana har lige vist patti Smith min bog, beaitiful sagde hun og holdt op med at irettesætte mig for ikke at have en kuglepen parat til hende, så bladrede hun i bogen mens jeg plaprede, it should be translated sagde hun, Hun ville holde øje med den sagde hun og gik herfra mumlende ma-do ma-do, jeg skylder Marie skibsreder en hel kasse ROM for at hidkalde mig

1 kommentar:

  1. Forhistorie:

    Marie Skibsted Mogensen
    nå, men Patti Smith sidder og drikker kaffe på samme café som jeg, jeg blir starstruck, kroppen får hjertebanken og adrenalinchok og må hen og sige etwas, en forelsket skolepige er mit hjerte. Because the night.

    Marie Skibsted Mogensen jeg sagde, jeg vildt gerne ville høre hendes koncert, men at den var udsolgt, så rødmede jeg så meget jeg ik ku færdiggøre en sætning. mon dieu. hun smilte ligesom rimbaud, oh I am so sorry I don't have a ticket for you, dåne dåne.

    Hanne Højgaard Viemose hvor er I??

    Marie Skibsted Mogensen Bredgade 36. mine fingre kan næsten ikke bevæge sig.

    Hanne Højgaard Viemose kommer straks!

    Marie Skibsted Mogensen alle lader som ingenting. det er jo ret cool, kvinden skal drikke sin kaffe. let it be.jeg besvimer.

    Marie Skibsted Mogensen nu der ambulanceudrykning og en masse kønne, københavnske piger i sommerkjoler og yndige sko, alle lader stadig som ingenting, 'tre is-latte på økologisk minimælk. tak.' WHAT?!!

    Kjeld Christian Krarup Det bliver nok en stærk koncert i aften.

    Marie Skibsted Mogensen alt er en stærk koncert lige nu, morgenmadsspisningen ved siden af er en stærk koncert, de taler vildt britisk og spiser yoghurt med müsli, det gør ondt i mine ører, jeg kan næsten ikke høre Patti Smiths coolt amerikanske, og hun drikker selvfølgelig bare sort kaffe

    Birgitte Gravgaard Nyholm OMFG. Det er UNREAL!

    Marie Skibsted Mogensen jeg vil sige, hun har smilt til mig, men det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, hvad er et smil, og hvad er bare en kvindemund?

    Katja Berg Petersen Keep updating;-)

    Marie Skibsted Mogensen Hanne Højgaard Viemose kom, havde 'Just Kids' med, jeg havde en KUGLEPEN, og Hanne fik Patti til at signere, JEG fik præsenteret Hanne som a great novelist who just published a GREAT novel, Patti blev venligere, Hanne tog romanen op af sin taske, MADO is the title, som BOTH MEANS murder and Mother, sagde Hanne, Patti sagde beautiful, hun glædede sig til oversættelsen, hun stod længe og bladrede i romanen, beautiful pictures, så gik de, altså Patti og hendes mand eller trommeslager eller sådan noget, vi sidder og griner som teenagepiger, vi har det varmt, Da Patti gik ud, sagde hun MADO MADO. DET FØLTES LØFTERIGT.

    SvarSlet