mandag den 31. august 2015

Et smukt og rørende digt om blomster

Min svigermor spørger mig:
hvad er din yndlingsblomst
og jeg svarer at jeg ikke ved det
og jeg bliver så gal på mig selv
men jeg kan ikke græde
jeg kan ikke le
jeg kan ikke elske
jeg kan købe ind og fortære
jeg går tidligt i seng og står tidligt op om morgenen
ifører mig myggens baseballsweatshirt
den med pletterne
mine briller er fedtede
min mand kommer hjem med en halv kagetallerken
på den øverste del af ryggen
med blåt og flammer
han lægger sin arm om mig
så knepper vi på hemsen
syren hyacint


School of JENSEN I. L.,Roser, snerler, syrener og hyacinter i en vase

3 kommentarer:

  1. Hej Lars

    Ikke for at korrekse, men burde der ikke stå:

    Min svigermor spørger mig:
    hvad er din ynglingsblomst
    og jeg svarer at jeg ikke ved det
    […]
    syren
    hyacint

    SvarSlet