tirsdag den 21. juli 2015

Mertz' opråb er til fiktionsholdet, skrivelokalet t.h.,

på Testrup Højskole, som jeg nu lige underviser, eller hvad jeg nu gør, håndfast forvirrer måske - det er mit første "fiktionshold" efter cirka (ingen har overblik) 15 års værksteder på sommerkurset TAG OG SKRIV, og jeg er meget nervøs, fordi jeg aldrig har haft et rent fiktionshold før (men værksteder i læsning, anmelderi, epigoneri), og PÅ GRUND AF renheden, den totale åbenhed: hvad som helst kan skrives på hvilken som helst måde - det er også grunden til at jeg er så nervøs over at SKRIVE ren fiktion/POESI - ergo over-konceptualiserer jeg (også når jeg skriver ren fiktion/poesi, eller også lader som om, det bare sker i ren distraktion/desperation, i sene og fjerne blog-hjørner), jeg har kaldt mit værksted (nu kan jeg heller ikke finde ud af, om det er et hold eller et værksted) for Darwinistisk skriveværksted, og det kan jo kun gå galt, heldigvis, og nu er det tirsdag MORGEN i fucking Engblomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar