torsdag den 17. april 2014

Frostbid i april

Udvalgte Lars Frost-kommentarer på uendelig tråd om Henrik Dahls kartel-komik under Kaspar Collings positive omtale af samme:
  • Lars Frost Det da er et skønt og tåbeligt skema, han har lavet. Ærgerligt, det er så fuld af fejl.

  • Lars Frost Jeg er bare vred over, at han har snydt mig for 2 point (jeg HAR været redaktør på Den blå Port i fire år! og ER medlem af Promenaden!) og foræret et ekstra til Brixvold (han har, så vidt jeg ved, ikke gjort sin uddannelse på universitetet færdig. Til gengæld har han gået på filmskolens manuskript-linie, men gælder det?) og taget mindst ét fra Frank (som har gjort sin uddannelse færdig og faktisk har undervist på Testrup ved mindst et par lejligheder) - det er bare lige, hvad jeg umiddelbart kan se. Dvs: Frank burde være i top. Moestrup + Frost nr 2!

    • Lars Frost Hov - Juul og Skinnebach er osse blevet snydt for et point! De er begge med i Promenaden. Skinnebach er mestendels en slags sovende medlem, men medlem, det er han altså. - - Den er sgu lidt sløset den der opgørelse. Det kan da ikke være så svært at læse medlemslisten på Promenadens blog.

      • Lars Frost Hov hov - Nexø er ikke med i Promenaden - desværre. Nexø, 3 points!

      • Lars Frost Hov - Ravn har da været lærer på Testrup. Ravn, 5 points!

      • Lars Frost Og så er der alle dem, der ikke er med på listen. Det må selvfølgelig se meget eksklusivt ud, når man har så få navne med - og med de parametre. Det er begrænset, hvor mange, der nogensinde har været redaktør på Den Blå Port og Promenaden er en meget lille klub.Og alligevel flyder Danmark over med 3’ere og 4’ere, der er sikkert også en 5’er eller 2, jeg har glemt. - Jeg forstår ikke helt ‘Dobbeltpraksis’-ideen, men: Lyngsø, 4. Dorph, 3/4. Balle, 4 - til en start.
      • Lars Frost Min pointe er vel egentlig, at skemaet modbeviser Dahls påstand. Skemaet viser, at der er tale om et meget fladt hierarki.// Jeg mener ikke, at dansk litteratur har et meget fladt hierarki - det er Dahls skema, hans parametre og hans teser, der er ubrugelige.

      • Lars Frost @ Bernt + Colling. I må komme med eksempler på noget specifikt fint og smalt lort. Der er SÅ meget lort derude, at det kan være svært se det fine og smalle for bare lort.
       
      (efter lang pause, hvor tråden strikkede videre)

      Lars Frost Kan vi ikke bare enes om, at det er et eksistensvilkår, at Jeg føler Mig udenfor. Vi føler altid, at vi står foran en låst dør og banker på - for helvede, så meget har vi vel lært af biblen og moderne litteratur. Græsset er grønnere... og Foran Loven.. etc - og i solens blændende overherredømme smelter alle is.

      Lars Frost Et af de uønskede resultater af den her åbenhed, der tilsyneladende er folk, der ønsker, ét resultat af den åbenhed er jo paradoksalt nok forskelsløshed. Det jævne, det ligegyldige. Et brunt (eller knækket hvidt) helvede, hvor der ikke er nogen at være uenig med. Det er sgu da skønt, at der en smule forskel og uenighed. Det er skønt at smålighed styrer den folkevogn vi kalder verden. Tænk hvis det var store visioner og fremsynethed, medmenneskelighed, der herskede over vandene! Kedsommeligt.

      • Lars Frost @ Opmann: Understøttelse! Åh, jeg ville elske, at være berettiget til understøttelse. Nøjes? Kan det tænkes, at der rent faktisk sidder mennesker og passer deres arbejde og sorterer snottet fra - efter bedste evne - og vælger at udgive, præmiere osv, det de rent faktisk synes har fortjent udgivelse, priser osv?

      • Lars Frost Gyldendal er en købmandsforretning - Gyldendal er kønsløst, smagløst og har kun blik for mønten i DIN lomme! Der sidder mennesker, redaktører og den slags mennesker, inde i dyret, som har en smule smag og lyst til litteratur, men de er fanget i forretningens baglokale.

        • Lars Frost @ Bunch: Jeg er desværre blevet ekskommunikeret af Testrup - efter at jeg lagde sandheden på bordet, parterede den og spiste dens rå lever. Med alt for mange pocherede æg til.

        Lars Frost @ Bunch: For real. Men Brixvolds tilbud er sgu da virkeligt, osse. Formulér et forløb, noget om lukkede selv-skaber med okkulte ritualer, en blæk-kult, hvor man knæler og smører sig ind i blæk? Man skaber sin egen succes! FY for fanden, der kastede jeg lige op i min egen mund. HOST host. Undskyld, jeg skal lige ud og hente en klud....

        Lars Frost @ Brixvold: Jeg mente ikke andet end at jeg synes Bunch skal tage dit tilbud alvorligt, for jeg ved, at det er et alvorligt tilbud. - Og så kom jeg til at høre mig selv og andre sige det der om at skabe sin egen lykke og succes. Det er det. @ Colling: Jeg har sgu aldrig prøvet andet end at sælge så mange bøger som muligt - det er ikke salg, jeg protesterer imod - det er købernes dårlige smag og smagløse løben efter bøger, der reklameres for og tales om i elendige morgen-tv-programmer. Ikke-litterære bøger? Bøger, der fremmer glemsel og fortrængning, bøger der ikke interesserer sig for komplicerede problemstillinger, ikke interesserer sig for sprog og erkendelse, men interesserer sig for at opretholde illusionen om at alt er super-duper-ok for vi - menneskeheden, middelborgeren - har styr på lortet, styrer lortet. Når sandheden er en helt andet og langt mere problematisk og sværtforståelig sag. // Bogen er et medie - litteratur er en anden ting - en ting, der kan skjule sig i en bog. Men andre ting kan finde et hjem i en Bog: Protest, filosofi, underholdning, dumhed, livstile, mad-opskrifter etc... meget andet end litteratur. Ik?

        Lars Frost Men om medierne kan (skelne mellem ben og sætning), åh, det er et helt andet spørgsmål. De er ikke voksne. De har ikke alder. De modnes ej, for de står med hælene i Ungdommens kilde. Evigt fornyede med ungt blod fra diverse journalistskoler og universiteter. Evigt unge medie!

        Lars Frost "Store nave” - lange navne, tunge navne. Ekstra large navne.

        • Lars Frost @ Colling: Der kan du selv se - det er fx ude i salgsbranchen, der sker syge opdelinger og forvanskninger af det litterære - fordi de er KØBMÆND, for hulen! Ikke litterært interesserede.See Translation

        • Lars Frost Man skal være litterært interesseret for at sælge litteratur - som sagt: Bøger er et medie, der kan indeholde meget andet end litteratur.
        • Lars Frost REKLAME: Han hedder Bent i min roman - med handling og genkendelige karakterer - Ubevidst rødgang - - ham der hippie fascisten.

        • Lars Frost Du sku prøve et par flasker fra veneto - smask og mums - dér ka de noget med blidhed - en sart form for intellektuel vinøsitet.
        Lars Frost Wine is fine, but whiskey's quicker

        Lars Frost @ Bunch: Litteraturen starter med eposet om Gilgamesh - FAKTA - og PS jeg tænker på mig selv som Enkidu (omtalt i samme epos), den vilde skovmand, skabt af, så vidt jeg husker savl og mudder - det vil velsagtens sige savl og sand?

4 kommentarer:

  1. Tak for en god portion Frost Flakes/Frosted Flakes/Frosties.

    http://collectingsuperman.com/wordpress/wp-content/uploads/2013/10/Hakes-210-Sugar-Frosted-Flakes.jpg

    SvarSlet
  2. Ubemærket af mig havde Lars Forst spøjst nok fået samme idé og samlet sine egne kommentarer i en post på Promenaden, men kun kommentarerne før pausen, som er de mest Dahl-specifikke og de mindst Frost-autonome -

    lige over på Promenaden har Thomas Boberg skrevet et meget kosteligt vrænge-digt om "Kartellet"

    SvarSlet
  3. I skal også lige have den her Olivia Nordenhof-opdatering:

    Asta Olivia Nordenhof
    20 hrs · Copenhagen · Edited ·

    føler mig da snart nødet til at gå ned at købe weekendavisen hvis i skriver mere om de herrens point der er blevet uddelt. en god abstrakt start på påsken, alle er sådan: jeg har fået to point men burde ha flere, jeg burde ha færre men har fået flere. sker der dog? sådan er det med tal. det lissom jeg kiggede mig i spejlet forleden og tænke: ligner jeg en dulle? så tænke jeg: hva fuck er en dulle. så tænkte jeg: hva fuck er fem millioner. "ja pardon mit letsind" skulle jeg hilse og sige fra den brombasse der lige fløj herind og lagde sig bag bøgerne i bogreolen hvorefter den blev transporteret ud igen på glenns lyserøde bog som så til lejligheden var et flyvende tæppe for bassen.

    SvarSlet
  4. Finansiering tilgængelig, Investeringsfinansieringsmuligheder 3%
    Brug for forretnings / personlig finansiering, finansiering af boligforbedring? Svar E-mail: ( Atlasloan@protonmail. ch ) for flere detaljer om at få et lån

    SvarSlet