søndag den 23. marts 2014

Hans Otto husker nogle gode køer


  1. Hej Hans Otto Jørgensen, ihhh hvor er det længe siden, du malkede køer hjemme hos min far.

    Kan tydeligt huske, at jeg ikke helt kunne forstå, hvad en flippet forfatter ville passe køer for - men efter at have læst flere af dine romaner, kan jeg bedre forstå hvorfor. Du var jo ikke just prototypen på en husbondafløser med hestehale, rødt hår og en stor sort hat. Min mor og far taler ofte om dig og min mor klipper artikler om dig ud af avisen, så jeg kan læse dem når jeg er i Jylland.

    Jeg vil i den forbindelse, fortælle dig, at jeg har elsket dine romaner med de fåmælte og knudrede landmænd - der var bedst til dyrene og havde svært ved kvinderne og kærligheden. Sikke dejlige beskrivelser af livet på landet - jeg er flere gange blevet ført tilbage, til min skønne barndom ude på Godthåb. Lugtene og lydene har stået lyslevende for mig, igen, takket være dine smukke og maleriske fortællinger.

    Håber du trives med forlaget Gladiator, og at det 'lille' forlag vil få en betydelig plads blandt de store.

    Ønsker om alt godt til dig og dine kære, samt mange glade tanker fra Lena 'Fusager'


    •  
      tak for din søde hilsen, lena. - og ja, det var vidunderligt at arbejde for din far. han havde de bedste sundeste køer, altid sunde kalve. stor poesi i en stald.

1 kommentar:

  1. http://potentielleklassikere.dk/Forfattere/Hans_Otto_Joergensen/Malkningens%20koreografi

    SvarSlet