onsdag den 5. marts 2014

Hvad Chr. Schmidt siger - og maler



det der generer mig ved det her er at der er kunstnere der mener at vide hvordan deres ting virker i verden. jeg er helt med på at at gode hensigter ikke er af vejen, men de er ikke i vejen for at det modsatte sker. og så IKKE MINDST: jeg har ikke glemt firserne hvor jeg og mange andre blev bedt om at holde mund fordi vi skadede den GODE SAG og det var det der provokerede mig ved Athena Farrokhzads udsagn. gu lever vi i et klassesamfund med strukturel racisme, men at forholde sig strategisk til det som kunstner ... tsk tsk så tiltror man sig selv et større overblik end der er muligt som individ



- og i dag viste han det her fine maleri, han lige er blevet færdig med at male - det forestiller drenge, der spiller fodbold, og som, ikke modstander af, men i hvert fald OFFER for drenge, der spiller fodbold, kan jeg sagtens beundre det:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar