onsdag den 13. juni 2012

Rustne aversioner (er stadig rygsækstunge)

Jeg opførte Yndlingsaversioner i dag for ca. 100 ikke-årsunger på Sommerhøjskole i Lyngby, og at det var rigtig lang tid siden sidst, stod tordnende klart, da jeg samlede eksemplarisk dårlige bøger sammen til en en hel Føtex-posefuld, forsvindende få fra dette forår og ingen monstrøst ringe, bare Braad, Klougart, Tafdrup, Poulsen, og fra sidste år SUT, Prinsen, Beckwerk (interview), Wiinblad, Bengtsson, Rostrup, heller ikke imponerende, og fordi jeg ikke har læst seneste bøger af superskurke, måtte jeg slæbe forrige bøger af Grøndahl, Guldager, Holst, Jungersen med, snuppede så alligevel seneste Michael, selvom jeg ikke har læst den, men det behøver jeg jo ikke i den forstand + noget Ejersbo - og lad mig se, hvilke blev trukket: Prinsen, Jungersen, Ejersbo, Grøndahl, Guldager, dejlig urolig og (med både mig og hinanden) uenig forsamling, kun om et Guldagers-citats forfærdelighed opnåedes noget, der lignede total konsensus, meget velgørende at der trods alt eksisterer et fælles lavmål.

2 kommentarer:

  1. Det er for nemt, når alle dine superskurke allerede er gamle eller halvgamle - på vej til pension - så som Tafdrup, Grøndahl, Guldager, Thomsen og Ibbermand, at du så blander dem med en ung skribøse som Klougart der bare bliver bedre og bedre og som endnu langt fra har toppet. Mens dine superskurke jo samlet set for længst har toppet! Fik du den, Bukdahl?

    Venlig hilsen: Anonyme Laila.

    SvarSlet
  2. Hvad var det for et Guldager-citat, hvis forfærdelighed der opnåedes nærmest total konsensus om?

    SvarSlet