søndag den 12. august 2018

SCOOP 2: SKÆGGETS EGEN TALE

ved fødselsdagsreceptionen for dets herre Jens Blendstrup, eller rettere: Skægget egen dialog med selvfølgelig en navngivet FISTELSTEMME:

Hvem har vi der? Jamen er det ikke Jens Blendstrup himself.

Det er det.

Jamen, hvad laver du her

Jeg har fødselsdag.

Gud, det vidste vi ikke. Du ser frisk ud

Tusind tak!

Har du været til kiropraktor?

Nej jeg befinder mig bare i et varmt meditativt leje. Men hvem er du?

Jeg er forlagets ånde, Bitten Børgesen.

Dig har jeg aldrig mødt

Det er, fordi jeg arbejder mellem linjerne. Det er mig der retter dine kommafejl og ind imellem skriver dine historier, så de hænger sammen.

Er det sandt?

Nej, hvad tror du. Der er ingen kvinder, der taler sådan i den her verden. Det er et udslag af din syge fantasi. Hvis jeg havde existeret, havde jeg desuden anklaget dig for overgreb på min stemme, og så var det blevet me too, Jens Blendstrup, me too. Men det slipper du for, fordi du er så forpulet afvæbnende og jysk på en utrolig mosefundsagtig rar måde hele tiden. Det er ulideligt.  

Jeg ved det. Undskyld, Bitten!

Hold kæft!

Til sagen. Kære venner, så blev jeg også 50. Det er en stor dag. Der er mange gaver. Jeg har fået 2 flasker vin af min bank. Det fik Malene ikke, da hun blev 50. Hun fik et brev om rentestigning. Og nu står vi her på jordens hyggeligste forlag. Mit forlag har lagt hus til, jeg er så glad. Og se, hvor mange der er kommet.

Det er sgu da, fordi der er for meget ozon i atmosfæren og 35 grader udenfor. Vi er nødt til at være inde.

Jaaah, jeg tror nu også i kommer, fordi i ville fejre mig.

Kunne du i det mindste ikke have ladet dig barbere, du ligner Jens Vejmand med giftige alger i hovedet.

Tusind tak. Jeg har også opholdt mig meget i Korsør nord.

 Hvordan er det at blive 50?

Utroligt afslappende. Jeg har sovet sindssygt godt. Jeg blev vækket i morges under min seng i 35 graders varme. Tillykke, elskede far. Nu skal du ned i køkkenet og have varm kakao

Ja, det er godt nok også varmt for tiden.

Tal ikke om det. Jeg har siddet hele sommerferien i min kummefryser og skrevet 4 linjer på min novellesamling, resten af tiden har jeg følt mig som en avanceret krabbesalat i solen. I forgårs måtte jeg slukke min nabo Ole ,der var selvantændt af et litteraturprogram med en standupper i fjernsynet.

Sådan er vi mange der har det. Det er klimakrisen, Jens Blendstrup. Der har været over 77 brande i Nordsverige. 4000 poeter er smeltet på pilgrimsruten Caminoen, da den frygtelige Jan Sonnergaard-vind drev ind fra Sahara. Vi lider, Jens!

Jeg husker også somre der var varme da jeg var barn. Sommeren 77 var det ikke bare varmt. Der klækkedes mariehøns i millionvis. Og ens forældre fik slæbende stemmer

Var det ikke bare, fordi din far var fuld?

Muligvis. Men nu står vi så her. Ældre end alle fædre. Visere, rundere, federe. Skål!

Ja og nu skal vi fejre dig. Træd frem, Jens Blendstrup. Nu får du din gave fra os

Hvad er det ..?

Det er din egen personlige makuleringsmaskine til dine usælgelige bøger, så kan du altid gå i gang inden du har afleveret bogen, hvorved vi slipper for at sætte den på udsalg. Eller hugge dem op på en strand i Indien, som vi lige har gjort med Slagterkoner og bagerenker. Trykker du på knappen bagpå samler bogen sig igen i form af en Gøl Pøl spegepølse med sønderjysk smag med godt med trikiner og konsonanter.

Tusind tak, det er kærlighed, der vil noget!!

Kom i vores arme, Jens!

Så gerne. Hardy, min egen yndlingsredakør! Venner! ØK! Familie! Bitten, jeg kommer!

(Nej, hold dig væk, væmmelige svedige mandsperson)
 
-->






















- skægselfie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar