lørdag den 28. august 2010

DAN-MÆRKE!

Post Danmark har udsendt et DAN TURÈLL-FRIMÆRKE med et fint graveret, let violet portræt og et FREMRAGENDE (valgt) citat, fra Onkel Danny's dadaistiske disc-jockey djellaba jazzjungle joysticks:

Blækket er tørt
Kødet er mørt
Bilen er kørt
og samtalen ført

For 44 kr. kan man købe - og det gjorde jeg straks på Vesterbrogades Posthus - et smukt "temaark" med 8 klistermærke-udgaver af frimærket og 8 klistermærker med bonus-citater (i rødt) - der i sig selv er en FREMRAGENDE mini-antologi - og hvem søren er antologisten, er det dig, Asger? - jeg kan ikke lade være med at citere citaterne her:

Mest af alt holder jeg af hverdagen

Roligt mand! Der er altid mere at miste

Jeg gør alting til ingenting
og får alting igen.
Jeg gør ingenting til alting
og får ingenting igen

Skrivemaskinens fordel er, at det er til at læse, hvad man skriver klokken tre om natten i en ordentlig brandert

Alfabetet er mit bedste legetøj. Jeg vil lege med det lige til det bliver for mørkt til at jeg kan sé det.

På Hawaii findes der en særlig race af blå umiskendeligt blå rejer. Dét burde være opmuntring nok for én dag.

Mennesker er mærkelige, Tro mig på mit ord - jeg ved det. jeg tilhører selv en fjern variant af stammen.

Lad os i det mindste møde katastrofen med stramt knyttet slips.

- Indtil næste takstforhøjelse er det simpelthen ikke tilladt at bruge andre frimærker, så tøv ikke med at hamstre!

3 kommentarer:

  1. så er det med at finde et af de posthuse der er tilbage

    SvarSlet
  2. Gasolin'-frimærket må vi godt bruge en gang imellem, ikke??

    Men tak for post-information og antologi!

    Og en lille opfordring til at læse korrektur på Dan-citaterne.

    SvarSlet
  3. Det ark kan faktisk kun købes på "rigtige" posthuse fik jeg nu at vide på mit lokale "posthus" ... det nærmeste "rigtige" ligger 35 km væk

    SvarSlet