tirsdag den 19. november 2013

Slim Shady-generationen (stem på lille sufjan trivibirkes)

Eminem som forbillede for de mest spektakulært, polyfont RASENDE / RABLENDE unge digtere, Olivia Nordenhof (vedkendt), Cecilie Lind (vedkendt), Bjørn Rasmussen, Yahya Hassan, de suser alle gennem kvarteret på den samme komplekse racercykel, som Eminem berapper på sin nye plade The Marshall Mathers LP2:

used to be the type of kid that, would always think the sky is falling
Why am I so differently wired in my noggin?
Cause sporadic as my thoughts come, it's mind boggling
Cause I obsess on everything, in my mind mall shit bothers me
But now my father, he said Sayonara,then split
But I don’t give a shit I’m fine long as
There's batteries in my Walkman, nothing is the matter with me
Shit look at the bright side at least I ain’t walking
I bike ride through the neighborhood of my apartment
Complex on a ten speed which I've acquired parts that I
Find in the garbage, a frame and put tires on it
Headphones on straight ahead and kids try to start shit
But if this all there is for me, Life offers
Why bother even trying to put up a fight, tt's nonsense
But I think a lightbulb just lit up in my conscience
What about those rhymes I've been jottin'
They are kinda giving me confidence
Instead of tryina escape through my comics
Why don't I just blast a little something like Onyx
To put me in the mood to wanna fight and write songs that
Say what I wanna say to the kid that said that I eyeballed him
Grab hold of my balls like that's right fight's on bitch
Who would've knew from the moment I turned the mic on that
I could be iconic, in my conquest
Word to Phife Dawg from a Tribe Called Quest

- her er første halvdel af af Bjørn R's eminemt eminemske take på Kommunevalget i en FB-opdatering i dag:

Så vågnede jeg ved at min lille pave, som ellers, stærkt medicineret, har slumret i henved en fjorten dages penge, sang: stå op og stem, stå op og stem. Jeg åbnede øjnene og var forvirret et sekund før jeg indså at det var ham, som fortsatte: stå op og stem på et falleret ostesalsa, stå op og stem på en tam dagmår fra i fjor. Jeg kravlede træt og irriteret ned fra hemsen og mumlede: ti stille, jeg stemmer enhedslisten, det gør jeg altid. Nej nej, vedblev han: stem på ornamenteret leddegigt, stem på ham med svesken, stem på den agurkesalat din mor lavede, den svang sig som en orm om dit hjerte. Jeg svarede ham ikke, jeg satte vand over til kaffe og tænkte at jeg kunne ignorere ham til tavshed, men næ nej: stem på langmodige thorvald svinkeærinde, stem på fine kirsten skinkehelvede med psykoserne, stem på lille lodrette henrietteklausul, stem på tristan pinstone jasper, stem på seksten sperm-addicts who took on gangs of cum-dripping cocks. Ti stille, sagde jeg og hældte mælk i den lille røde kasserolle, stem på at du hælder mælk i den lille røde kasserolle sagde han, stem på at du nu åbner vinduet og ryger en cigaret, stem på hensynsløse esben. Ham fra æblehuset? Ja ja ham fra æblehuset, stem på én der brænder æblehuset ned, stem på ham der skal skide hele vejen hjem fra fakta, stem på hende som græder hver gang en flue dør, stem på lille hvalpehenning, stem på lille altruistiske lymfedorthe. Skal du sige lille hele tiden, det irriterer mig helt vildt. Ja! Ja! Stem på lille lille lille magnus dårskab med halsbetændelsen, den vil ha sit område tilbage nu, stem på lille sufjan trivibirkes, stem på en sælsom kusseenkekompot.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar