fredag den 15. november 2013

Jeg lever Lars Bukdahls liv

Her for en time siden, efter jeg var vågnet fra Pia Juul-drømmen, famlede jeg efter min briller på skrivebordet og kom til at vælte dit glas med vand (computeren stod heldigvis inde i stuen), jeg tændte lyset og halvvækkede dig og tørrede op med noget køkkenrulle; eneste alvorlige vandskade var en en ubrugt blok med linieret papir, men da jeg så ville tage min briller på, opdagede jeg, at det ene glas var røget af, fordi den mikroskopiske skrue, der holdt glasset fast, havde skruet sig ud, men mirakuløst nok lå mini-skruen lige ved siden af, jeg lagde briller og glas og skrue over på sengen - HVORFOR GJORDE JEG DET? - og pludselig var skruen væk, og jeg ledte desperat efter den både i sengen og på gulvet, men kunne selvfølgelig ikke finde den, og hvornår åbner Synoptik? Og mon de overhovedet kan stille noget op? Og hvor lang tid skal de bruge til det? Er det nødvendigt at bestille en ny mini-skrue på det store Rayyban-lager i Raybanistan? Skal jeg uden briller holde OULIPO-foredrag for børnelitterære nordmænd her klokken 13? Og det er sgu da FOR absurd, hvis jeg skal have nye briller, fordi de gamle havde en skrue løs, en skrue, jeg havde i min hule hånd, indtil jeg ikke havde den længere. Nøgne øjne har gennemlæst og godkendt denne post.

3 kommentarer:

  1. Bliv ved med at leve det Lars-liv!

    SvarSlet
  2. De havde lige én Rayban-specialskrue! En standardskrue passer selvfølgelig ikke. Nu ser jeg middelbart, filterfuldt atter!

    SvarSlet
  3. poor old four-eyes

    SvarSlet