mandag den 26. april 2010

Ild med ord (Å, rhus)

- For det første Canice Breitz' slående enkle værk "Double Whitney (I will always love you)" på udstillingen I love you på Aros: to fjernsyn overfor hinanden med den samme koncertoptagelse af Whitney Houston, men på det ene fjernsyn synger hun kun 'I", og på det andet fjersyn synger hun kun 'you', og I'erne er jo ikke så lidt længere end 'you'erne:

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
youuuuu youuuu youuuu youuuuu youuuuu youuuuu youuuuu youuuuu

- For det andet V.I.P-seance ved Vild med ORD-festivalen med Jørgen Leth og hans redaktør Simon Pasternak og rødvin og snacks (som ingen turde knase på) i et eksklusivt mødelokeale ovenpå filmstudierne, hvor litteraturfestivalen foregår, og konfidentiel snak om netop færdigklippede Det erotiske menneske, som Pasternak er en ud af ganske få, der har set, lucky bastard, og blandt hvis erotiske hot zones, så meget kan røbes, Grønland ikke optræder ("jeg er ikke interesseret i at tale med en eskimo"), nej, først og fremmest bagefter i forfatterrummet, da Pasternak overækker Leth manuskriptet til den medfølgende erotiske bog, der endnu ikke har fået en titel; for sjov (men det er ikke for sjov!) forsøger jeg at rive manuset til mig, igen og igen, indtil de giver mig lov til at læse en side med to ret herlige mail-klip: i det ene reflekterer Leth akut og speedet over, hvorvidt han skal vise p.......... i sin film - ordet "helleristninger" indgår, husker jeg.

- For det tredje Viggo Madsen, der som en poesiens Amor sender aerodynamiske papirfly i øjet på publikum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar