tirsdag den 21. september 2010

Ny deadline-metafor smidt i grams

"deadline-harmonikasammenstød" har jeg 2 gange brugt som undskyldning for og forklaring på manglende artikel-levering denne morgen, men jeg synes faktisk det er et meget præcist billede, for det er jo netop ikke selve artiklerne og deres affattelser, der er kørt op i hinanden, men kun deres deadlines, som ufødtes harmonikasammenstød - og i og for sig kunne jeg godt have fortsat zombie-spyflue-billedet fra blogposten nedenfor, fluer kan vel også, måske ikke i realiteten, men i hvert fald i fantasien, støde sammen i en harmonika-formation, men det ville alligevel blive for kompliceret til den slags iltelegrammer- jeg piller hver af de bulede deadlines ud af harmonikaen og stiller dem i den mest rimelige og retfærdige sekvens ude i rabatten, med deres datoer (tidsindstillede bomber/fødsler) afmonteret, og så kan jeg stille og roligt og stresset og én for én bringe teksterne til verden (/detonere deres eksplosioner) i min egen tid (taler og foredrag har modsat artikler nådes- og kompromisløse deadlines, der pludselig laver helt om på sekvensen, fordi de pludselig bare er ankommet, hallo!):

Thykier-artikel til Trappe 1000, Hvedekorns-artikel til tidsskriftshvidbog, Debutantpristale i Vejle, Årets Skovhuslyriker-tale i Skovhuset (i Værløse), 90'er-artikel til Synsvinkler, Kaspar Bonnén-artikel til kunstkatalog, Morti Vizki-artikel til antologi, to filmanmeldelser til Ekko, Arena-foredrag på KUA, ung litteratur-foredrag for dansklærere i Nyborg - og det er så bare de næste 14 dage! minus WA-tekster (og blogposter!!)! Det skal nok gå galt! Det skal nok gå glat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar