mandag den 20. april 2015

Biblioteksvision realiseret/dokumenteret

Jeg stod på
Gentofte Hovedbibliotek
lørdag formiddag
og lukkede øjnene
og forestillede mig,
jeg stod på
somewhat enormere
New York Public Library
og at jeg
i hånden
i stedet for
Catuls digte (se nedenfor)
holdt
din hånd,
klart min yndlingsbog
at læse i
at bladre i
at holde hårdt
i luften, mod hjertet

Men digtet
(der SPOILER! er et ILLUSTRERET digt)
er ikke færdigt!

I går eftermiddags
som var din morgen,
fortalte du,
at søndagsplanen
var at besøge NYPL
OG DU VIDSTE IKKE,
JEG NETOP
HAVDE FORESTILLET
MIG DIG DÈR
(OG INDRØMMET,
DET HAVDE VÆRET
ULIG FEDERE
MED EGENTLIG
OG IKKE EN DAG FORSKUDT
SAMTIDIGHED,
MEN ALLIGEVEL!)
og denne morgen,
som er din nat,
vågner jeg til
billedet af dig
på bibliotekstrappen,
der smart nok
giver rum
til forestillingen om
at jeg står derinde
og venter
med min tomme hånd,
det kan ingen
forhindre mig i
altid at forestille mig,
kommer du ikke
snart?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar