søndag den 5. januar 2014

Nå ja, Lollitikens Pitteraturpris

De uundgåelige; Det nemme og det ensomme og Yahya Hassan, og hvor er det fedt at 2 fremragende digtsamlinger er uundgåelige i år (også med hos Montana og Weekendavisen nemlig), fordi de henvender sig med offensivt talent -

+ 1 eller 2 af Pablo Llambías' sonetsamlinger, som litred. Jes Stein øretæveindbydende reduktivt patroniserende har rost som en art pædagogisk empati-skabende info-brochurer om psykisk sygdom vs. alm. forstyrret kunstnersind + Kasper Collings (selv)sønderskudte METRO-station + en debattbog om hænder + en ungdosmbog, der ser meget OK ud + Ida Jessens ud heldigvis mere intense end højstemte novellesamling.

Jeg gør, som Olivia siger, hendes mormor gør, på FB:

gør som min mormor siger og send en sms til 1218 hvor i skriver: stem aon. man fortryder altid når man ikke gør som min mormor siger

2 kommentarer:

  1. Asta Olivia Nordenhof hov, det er min mosters link. gør som min moster siger
    2 hours ago · Like · 1
    Asta Olivia Nordenhof hvad sker der i øvrigt for hvor flot et ord moster er. gid jeg snart blir moster
    2 hours ago · Like · 1

    SvarSlet
  2. Disse rubrikker over en video med Jes Stein Pedersen

    (http://politiken.dk/kultur/litteraturpris/ECE2174963/jes-stein-pedersen-de-syv-nominerede-til-litteraturpris-kan-give-mennesket-svar)

    er vistnok ikke (selv)ironiske:

    Jes Stein Pedersen: De syv nominerede til litteraturpris kan give mennesket svar
    Der er terapeutisk værdi i de nominerede til Politikens litteraturpris.

    SvarSlet