søndag den 20. februar 2011

Fremmed, gulgrøn galde nedbryder immunforsvaret

38, 3

2 kommentarer:

  1. Mod grøn og gul galde samt andre væskemæssige ubalancer bruges hvedekorn i rigelig mængde, ellers søg læge.

    SvarSlet
  2. Jeg ordinerer 1 stk. sonet af Ryste Per:


    Bedre at være slet end slet at agtes,
    Når det, som godt er, rakkes ned som slet
    Og ærlig følte glæder nidsk betragtes
    Af andre, som ser vrangt, hvor vi ser ret.
    Skal andres falske, gejle blik forklejne
    Mit muntre blod? hver småsynd frækt beglos
    Af større syndere, hvis sind vil regne
    Mig det til last, som jeg nu yder ros?
    Nej, jeg er, hvad jeg er; og de som dutter
    Mig fejl på, røber deres egne blot;
    Jeg kan jo være rank, om de end skrutter,
    Og handle ret, om de end tænker råt.
    Medmindre de ser sort og hævder dette:
    At alle skabtes til at være slette.


    (CXXI/Østerberg)

    SvarSlet