lørdag den 4. august 2012

Hvis jeg absolut skulle bytte efterår

byttede jeg gerne med efteråret 1969, da jeg var 1 år gammel, Jørgen Leths eneste sæson som TEXTanmelder, på B.T:, og selvfølgelig var han så svineheldig at både 6512 og DET og Love from Trieste og Laugesens Man kan ikke sige ... og Viggos Samlejeg og Nordbrandts Syvsoverne og Lundbyes Nico og og Svend Åges Tredje gang så ta'r vi ham og Mombergs Rose, tid og evighed og Per Aage Brandts og Rolf (hvor fanden er du, Rolf!?) Gjedsteds debutbøger faldt ned i hans lækre Pierre Cardin-turban ...

men heldigvis ser denne efterårssæson, 33 år senere, lyksaligere og lyksaligere ud - Olga Ravn har researchet på yderligere titler og meddelt resultaterne på sin blog, her er dem, jeg (ud over de i nedenstående blogposter nævnte) umiddelbart bed mærke ("skal anmeldes af LB" bider jeg) i: Majse Aymo-Boot: Spørgsmålenes bog (udkommer om under 14 dage!), Eva Tind: Rosenvej (roman), Jens Smærup Sørensen: Hjertet slår og slår, Kristian Bang Foss: Døden kører Audi, Ursula Andkjær Olsen: Det tredje årtuisndes hjerte (tendens: hjertetitler), Vibeke Grønfeldt: Bogstavets betydning ...

Jættestore forjættelser, bogstaver kommer til at betyde så 1969-agtigt meget!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar