lørdag den 11. august 2012

Lille OL-allegori

Hvis nu kapgang og ikke løb var langt den populæreste og synligste disciplin-kategori, så er kapgang normalprosa, og hele tiden følges kapgængerne tæt af nævenyttige dommere, der udeler advarsler, hvis 2 fødder på 1 gang i rører jorden, altså hvis kapgængeren vover at svæve, og 3 advarsler giver udvisning - løb er kunstnerisk prosa, marathon murstensroman og 100 meter kortprosa og Usain Bolt Viggo Madsen!

I øvrigt mener jeg, at Gunnar Nu Hansen (efter at have set trekvart "Store danskere"-udsendelse om ham) er Danmarkshistoriens mest ondartede sprogbruger, dansk normalprosa som slo-mo-røvtungt (selv og især når han talte hurtigt) klichefuldt sentimentalt værst - og jeg vil for fremtiden bruge ham som skældsord: Benn Q. Holm skriver Gunnar Nu-dansk - (tegning: min gamle og første store helt Bo Bojesen)

4 kommentarer:

  1. til gengæld havde Nu Hansen jo en fantastisk kommentar til fodboldkampen DK-Nazityskland i København cirka 1942, hvor han slikkede tyskerne ligefrem voldsomt i røven angående deres ariskhed - og hele Danmark hørte det i radioen og hele Danmark fortrængte det i efterkrigstiden, for han var folkekær ... jeg vil se om ikke man kan finde teksten i udskrift, ku´ være en god readymade til Mister Bloggerblogger

    SvarSlet
  2. nå, hov, Hans Bonde har skrevet en hel bog om det fra 2006, Fodbold Med Tyskland - ja, det kommer der ud af, at jeg ikke har fjernsyn, så smutter samtiden mellem fingrene på mig ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hans Bondes bog hedder: "Fodbold med fjenden" og er udgivet på Syddansk Universitetsforlag 2006.

      Jan H. Hansen.

      Slet
  3. Nu har jeg lige lavet et hurtigt faktacheck. Det var den daværende formand for DIF Leo Frederiksen der udtalte, efter urolighederne til kampen, der blev spillet d. 6-6 1941,og som i øvrigt var mod et Østrigsk hold: "Der var tale om uheldige episoder, som udelukkende var forårsaget af uansvarlige og umoralske defekte elementer blandt tilskuerne."
    Det har altså intet med Gunnar "Nu" Hansen at gøre.

    Jan H. Hansen.

    SvarSlet