søndag den 27. februar 2011

Mere end knap nok - poetik 1117

Jeg har fået en mail fra det norske litteraturtidsskrift Bøygen, ved Ragnhild Eskeland:

Jeg skriver denne e-posten på vegne av littearturtidsskriftet Bøygen , for å
invitere deg til å skrive en tekst til det neste nummeret vårt. Vi har valgt temaet "poetikk" og ønsker å belyse det fra så mange kanter som tidsskriftets format og størrelse tillater oss. Vi vil se på hvordan begrepet/konseptet "poetikk" har utviklet seg gjennom historien og undersøke de litterære og teoretiske retningene det har tatt.

Her er søndag d. 27. feburar 2011's poetik:

Der er den skjorte, som jeg har på lige nu, som jeg holder særligt af, ikke på grund af dens lidt triste grå farve med (derfor også forholdsvist) triste gule og røde og blå strtiber, men på grund af dens lige netop for mange knapper, ikke lomme- og manchetknapper, men de centrale knappe-skjorten-op-og-til (så man til sidst er helt tilknappet)-knapper, og i alt, nu tæller jeg dem for første gang nogensinde, 9 knapper (+ 1 ekstra indadvendt nederst nede), hvilket ikke lyder som så mange for mange, som det altid har føltes, så jeg tror, jeg for fremtiden bare vil lyve overfor mig selv (ligesom jeg, med de samme to tal, det ægte og det falske, løj overfor mig selv om, hvor mange digte, jeg debuterede med i Hvedekorn) og insistere på, at der er 11 (+ 1) knapper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar