onsdag den 28. juli 2010

At være en stol

Universitetslærere skal åbenbart registrere alle offentlige optrædener, opdagede jeg, da jeg googlede Erik Skyum-Nielsen til femte afsnit af min Kritikkritik; følgende fire funktioner kan de vælge imellem, når de registrerer sig:

keynote_speaker

briefer

chair

opponent

- hvortil kommer (som rosinen i pølseenden) "optræden i elektroniske medier"

At være briefer er at være almindelige foredrags- eller oplægsholder, så vidt jeg kan se, at være 'chair' er at lede eller deltage i en paneldiskussion, at være 'opponent' er at deltage i eller være interviewer i en samtale mellem to og at være keynote_spaker er at holde et finere foredrag eller oplæg, fx en decideret tale.

Spøjst og lidt uhyggeligt.

Men det er akkurat sådan det føles at deltage i en paneldiskussion (jeg har min næste scheduled til Tag og læs på Testrup Højskole i januar): som at være en stol!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar