fredag den 5. juni 2015

Bøger der forgæves kom med til Aarhus (2 linje-romaner)

apropos vores slogan:

ramasjang er for vigtig en kvalitet at overlade til klamphuggere og krimianmeldere -

- ingen af hvilket jeg nemlg nåede oplæse fra under for meget-showet, fordi snakken gik så så morderligt FINT af sig selv og rundt om de citater fra Tal til mig, som Christian og Simon læste op:

Dan Turèll: Mord ved Runddelen

Charles Dickens: Store forventninger

Susanne Staun: Skadestuen

Klaus Rifbjerg: Besat (novellen "Sørensen")

(Henning Mortensen: Klovnens rejse (efterlod jeg hjemme - rygsækken blev simpelthen for proppet, da jeg også måtte tage min computer med, fordi der pludselig manglede sort blæk til billetudprintning

Jørgen Sonne: Natten i Rom

Lars Frost: Smukke biler efter krigen

(burde også have taget en Merete Pryds Helle med)

- ANTIPODER (til polyfon monster-ramasjang - flere af ovennævnte bøger er ikke monstrøse (Turèll, Staun, Frost), det er der beklageligt lidt dansk kvali-ramasjang, der, men heller ikke minimale):

Félix Fénéon; Novels in Three Lines* (minimal-ramasjang)/ Per Højholt: Auricula (hermetisk monster - fik jeg heller ikke med)

KODEORD (på hvert sit A4-ark, som jeg ville have fremtrukket i tilfældig rækkefølge, det fandt jeg heldigvis heller ikke grund til at gøre):

KULØRT
PLOT
STIL
MONSTRUM
STEMNING
DIGRESSION
SÆLGE UD
VOLD

* (her 2 linjer!)
"In Le Brabant, Vosges, M. Amet-Chevrier, 42, and his wife, 39, are from now on the parents of 19 children.

M. Bozzoli, of Constantine, was arguing with his mother. Sge fell, dead of an aneurysm. Panicking he fractured his skull.

A sort of hermit harbored by an Arab of the vicinity Constantine robbed him of both his daughter and his purse.

Two gypsies fought over young Colomba, near Belfort. In the fray one of them, Sloga, shot her dead.

As the matter of the Chamber of Commerce was putting the Marseilles court to sleep, counsel Aubin and the judge exchanged bitter remarks.

Mme Montet, of Bost, Loire, has been burglarized by whar are believed to be relatives of her husband, the notorious patricide,

As the Paris express pulled into Mareseille, police arrested the fireman, charged with sending deadly packages through the mail."



Félix! 

1 kommentar:

  1. Malene Plys Delle´s roman hedder altså "SMUKKE filer efter krigen" - ellers går der ligesom noget tabt med dette NYE

    SvarSlet