onsdag den 19. december 2012

Hey hov! Hvedekorn nr. 4, 2012 (kattejammernummeret) ER udkommet!

Jeg troede først, det var i morgen, og jeg har ingenting nået, ikke fået indsendt adresseliste på bidragydere (kan I ikke sende jeres adresser til mig på Facebook-beskeder, talentfulde mennesker?), ikke fundet digte til Testklubben på dr.dk, ikke postet indholdsfortegnelse og reklametekst på Hvedekorn.dk, ikke fundet loop-digtet til forsiden på hvedekorn.dk, det er helt, helt galt, men det er nummeret i den MIAVENDE grad ikke, det er helt, helt kissejavende rigtigt på mindst 25 vidt og vildt forskellige måder: Nordenhofske, Løppenthinske, Lindbladske, Moestrupske, Brandtske, Sternbergske, Remmeske, Haugaardske, Mathiasenske, Poulsenske, Rosenbaumske, Sabinskyske, Sanderske, Aa.ske, Brockhattingenske, Kristensenske, Lykkeske, Degnerske, Kudskske, de Groot-Poulsenske, Baujaultske, Kockske, Gramske, Kjørupske, Tibergske, og dette er en af de utrolige Joachim Aa. Sørenseske måder:  

LUDO

pladen var gul grøn rød og blå
og jeg overværer den oppefra
ludo slikker mine sår som hvis mine
hænder var store sår
som hvis mit mantra pludselig ændrede sig
fra i leave you til i love you
insekternes flyven forbi speeder mine
pupillers sammentrækning op
 

5 kommentarer:

  1. Noget overordentlig er hændt mig. Tre gange har jeg sendt digte ind til lyriktidskriftet Hvedekorn, tre gange har jeg fået en kvittering fra de søde damer i Rosinante, og tre gange er der derefter sket...intet. Ikke en uforbeholden optagelse af nogle af digtene, ikke en forbeholden afvisning eller for den sags skyld en kølig, nedslående digital jordfæstelse. Redaktør Lars Bukdahl, sfinxen fra voldenes inderside, har hver gang været tavs. Ikke et ord, der røber at jeg nogensinde har eksisteret som digter, ingen bekræftelse af en lyrisk eksistens, men heller ingen berettiget imødegåelse. Ikke et ord. En sær, uhyggelig adfærd, hos et ordmenneske med kontrol over et tidsskrift, der bryster sig af at stå til rådighed for uprøvede poeter, ikke at jeg nødvendigvis er den ny T.S Rifbrandt, men han, Lars Bukdahl, har ikke engang sat mig på plads. Og det er sgu da mystisk.
    Men måske er jeg ikke den eneste digterspire for hvem det er overgået. Det drejer sig måske helt simpelt om en redaktør, som ikke passer sit arbejde, en redaktør, for hvem arbejdsbyrden er blevet for tung. Og måske ville han og den lyriske verden være bedst tjent med om han blev lettet for den byrde. Jobbet er efter sigende ulønnet, og det kan jeg godt forstå. Måske skulle man overveje en mindre økonomisk godtgørelse til en ny redaktør bare for at sikre, at seriøse bidrag (talentfulde eller ej) rent faktisk bliver taget seriøst.
    Klædelig hjul

    Kristen Forster
    Salzwedlerstrasse 14
    10559 Berlin-Moabit

    SvarSlet
    Svar
    1. ...heh ikke engang på sin egen blog har den mand nosser til at reagere

      Slet
  2. Godt med en billedside der rent faktisk har noget personlighed! Ham med haren var også god...

    SvarSlet
  3. Poul Aksel Poulsen19. december 2012 kl. 12.54

    Lars B., jeg er ikke på Facebook, så jeg mailer min adresse til dig på poesi@hvedekorn.dk.

    Det må være lige så godt - og ellers er jeg abonnent på Hvedekorn, så under alle omstændigheder burde jeg modtage ét eksemplar. ;-)

    SvarSlet
  4. Poul Aksel Poulsen20. december 2012 kl. 12.19

    Så har jeg modtaget Hvedekorn. Lækkert eksemplar. Jeg havde jo i forvejen læst førstekorrekturen, men der er altså temmelig meget mere ved at læse digte på papir end på en computerskærm. Sådan er det bare.

    SvarSlet