tirsdag den 2. august 2016

Den sensationelle FØRSTE sjove skriveøvelse

fra Comedy-værkstedet, der er at svare, som om man selv, med navns nævnelse, er en beboer, på denne opslagstavletekst, der nemlig er en ORIGINAL Line Knutzon-tekst skrevet for år tilbage til dette skriveøvelse-formål - og den ANDEN skriveøvelse var så at svare på en af svarene til den tekst, og så kunne vi være blevet ved, men det gjorde vi ikke, og det skulle vi måske have gjort, nej, vi skulle ej, tredje skriveøvelse blev zen-brutalt OULIPO-sabotagen S + 7, og det skulle det også være:

"Til alle beboere(også i nr. 12)(ikke 19)

I forbindelse med vedtagelse af en ny kloak (vedtaget på generalforsamling 5-5 hos Lars)(Vagn var der ikke) er det nødvendigt at nedpille cykelskuret så håndværkerne kan komme til. Man bedes derfor parkere/stille sine cykler ud på hhv. Glentevej, Rødmosevej, Mejsevej og ikke mindst langs hækken op til Foldmans alle - numrene 2 til 22 (dog ikke ved nummer 12 . da kørestolsbruger J.H. Iversen
 skal kunne forcerer området). Der blev ved general forsamlingen (d.5-5 hos Lars)(Vagn var der ikke) diskuteret om hvorvidt det blokerer brandvejen at folk parkerer, særligt den ene scooter .men også de to barnevogne og den store cykelvogn som tilhører Marianne. Der var bred enighed om at det tiltrækker pyromaner og man bør venligst fjerne genstandene fra port området i tilfælde af en sådan pyroman brand. Kloakken ventes færdig august og den af bestyrelsen nedsatte "cykelskurs gruppe" (bestående af Richter, Ole og Karin) er i gang med at søge oplysninger om oplysninger om et nyt cykelskur. Jeg, det bedste gør som jeg kan, for at fremskynde processen.

Robert Olsen, gårdlavsformand"

- Jeg fandt 1 (måske!?) fiktiv henvendelse og 1 faktisk til inspiration - og fik også tre relevante otutakes fra Jens Blendstrups - OGSÅ SENSATION (men jeg har fået lov at låne jer en hele OUTTAKE-FØLJETON på Blogdahl)! - kommende roman Slagterenker og bagerkoner:


Jens Blendstrup:


(jobansøgninger outtakes, måske er den med kirkekontoret med…)
  
Til Præstø Kirkekontor

Kære Præstø Kirkekontor. Jeg er en ældre elektriker der søger med lys og lygte efter et arbejde. Jeg ved godt I ikke arbejder meget med strøm. Men jeg husker med gru min egen moders død, da hun lå lig de parade i det mørke kapel. Skulle der på nogen måde være brug for min ekspertise i forbindelse med dette, vil jeg uden skelnen til den alvorlige situation, kunne opsætte lys hvorved den afdøde, kan fremstå, om ikke levende, så dog behageligere at beskue. Jeg sender denne ansøgning upåagtet at i ikke søger nogen til denne stilling, men i skal vide jeg har tænkt på det lige siden jeg så min moder ligge der. Nuvel hvad er min forbindelse til jeres ”hvilested.” Mit navn er Usse Karlshøj. Og hvis i kigger i jeres ”analer” vil i finde slægtens aner flere generationer tilbage. Jeg ejer derfor stor veneration for jeres sted. Faktisk er mit liv for intet at regne uden min opvækst i og omkring jeres dejlige kirkegaard. Min fader haver mange gode venner der ligge der. Om mig selv kan jeg sige: Jeg er i stand til at arbejde for mig selv. Ligesom min evt. Belysning af jeres ”døde” ikke vil fremstå vulgær, men taktfuld.

Med venlig hilsen.
Jørgen Usse Karlshøj.

Kære Korsør Tæpper

Jeg er en midaldrende mand der i livet har lavet ganske mange ting. De sidste 20 år har jeg været elektriker hos et større dansk elfirma. Når jeg ansøger jer, er det fordi jeg gennem årene har købt mangt et tæppe hos jer. At jeg i disse år ikke har været der i nær samme grad, skyldes tidernes ”krav” om blotlagt træ. Eller rent ud sagt: trægulve. Det er imidlertid kommet mig for øre, jeg har set det selv, at i ikke er særligt gode til at skilte med jeres tæppers kvalitet. Hvorfor ikke gøre dette bedre? Jeg foreslår en helhedsløsning! Lamper i gulv og loft. Evt med drejeskinne, hvorved kunder der kigger ind – kan drages til at kigge med lyset ind på jeres mange skatte. Jeg lover jer fuld tilfredshed eller ingenting. Da jeg stadig er på dagpenge! Slå til nu! Eller fortryd

Mvh. Jørgen Usse Karlshøj

……(klip ud og gem)

kære Jørgen Usse
Tusind tak for din henvendelse. Men jeg er en gammel kone, som ikke har brug for lys i min butik. Jeg har netop valgt at afstå til anden side, da min datter ikke vil føre forretningen videre. Men du kan altid henvende dig til ALDI danmark, da det er dem der har købt min butik for at rive denne ned. Mvh. Gurli. Korsør Tæpper.
  
Hallo Bardo Beton

Jeg ser I søger en chauffør til jeres afdeling i Slagelse. Jeg er ikke chauffør, men kan hurtigt blive det. Jeg har været privat bilist i mange år. Og har kørt mange ture i jeres område og ved hvor der mangler mørtel! Hold nu op hvor folk de sløser med deres murværk! Natarbejde intet problem. Da jeg har hund der sover om natten. Hvorfor ikke satse på en voksen medarbejder i stedet for alle de unge mænd med ”Beton i røven”
Ja undskyld hvis jeg lyder lidt fræk. Men jeg er vant til at flytte tunge havefliser, og ved hvad det vil sige!

Ring eller skriv til Jørgen Usse ”bardo” Karlshøj. For mer. Information.

Readymade i opdatering af Harald Voetmann:







- fra Lydia Davis' Can't and Won't

LETTER TO THE FROZEN PEAS MANUFACTURER


Dear Frozen Peas Manufacturer

  We are writing to you because we feel that the peas illustrated on your package of frozen peas are a most uattractice color. We are referring to the 16 oz. plastic package that shows three or four pods, one of them split open, with peas rolling out near them. The peas are a dull yellow green, more the color of pea soup than fresh peas and nothing like the actual color of your peas, which are a nice bright dark green. The depicted peas are, moreover, about three times the size of the actual peas inside the package, which, together with their dull color, makes them even less appealing - they appear to be past their maturity and mealy in texture. Additionally, the color of your illustrated peas contrasts poorly with the color of the lettering and other decorations on your package, which is an almost harsh neon green. We have compared your depiction of peas to that of other frozen peas packages and yours is by far the least appealing. Most food manufacturers depict food on their packaging that is more attractive than the food inside and therefore deceptive. You are doing the opposite: you are falsely representing your peas as less attractive than they actually are. We enjoy your peas and do not want your business to suffer. Please reconsider your art.


  Yours sincerely

Ingen kommentarer:

Send en kommentar