lørdag den 2. juli 2016

Gratis cykeldigtsamling kan skæbensvangert også fås for penge

Tour de France starter i dag, og digterparret Rasmus Nikolajsen og Julie Steen Knudsen har under paranavnet Lippmann & Knudsen skrevet en perfekt cool koncept-cykeldigtsamling betitlet Måske vil det hele vende på et tidspunkt, som gratis kan hentes på dette pdf-LINK (men også købes som eksklusiv, håndsyet hæfte se nedenfor*). Ved simpelthen at citere og digtopsætte rytterkommentarer fra det seneste Giro d'Italia får parret groft og raffineret og - for en gangs skyld, vs. den store pedalbesynger Jørgen Leth - ORIGINALT udnyttet cykelsportens håbløst enorme eksistentitelle betydningspotenitale: skæbne/karma/vilkårlighed/talent, hvad styrer dog dette løb og dette liv:


valverde
jeg er simpelthen ikke vant til
at opholde mig så længe
i så mange højdemeter
jeg følte mig ikke som mig selv
det slog mig ihjel
min krop føltes så mærkelig
jeg var lidt svimmel
I dag var situationen en helt anden
jeg er glad igen
tilfreds
med at være vendt tilbage
til mit rigtige niveau

nibali
formen er hvad den er
jeg kan ikke udtrykke det bedre
der er ikke flere undskyldninger
der er øjeblikke i livet
hvor tingene ikke går som du håber
hvor jeg ikke kører godt
jeg prøver at forstå hvad der er galt
dette er ikke mit niveau
jeg håbede på at være bedre

*
"Nu findes cykeldigtene “måske vil det hele vende på et tidspunkt” også som bog! Julie og jeg har produceret 50 håndsyede bøger med et omslag lyserødt som Giroens førertrøje. Vi sælger dem for 80 kr. (+ evt. porto). Hvis du vil købe, så skriv en mail til pjpressdk@gmail.com eller gå forbi Storrs Antikvariat (Ahlmannsgade 1, KBH N), hvor bogen vil ligge fra på torsdag."





Ingen kommentarer:

Send en kommentar