mandag den 26. november 2012

Anonym dobbeltfyring

Jeg har helt glemt at fortælle, at Jens Blendstrup og jeg efter ca. halvandet år i jobbet er blevet fyret som anonyme bidragydere til Weekendavisens 2. sektions BAGSIDE, som vi skrev og billedillustrerede ca. hver 5. fredag, og vistnok ikke fordi, vi ikke var sjove, men fordi bagsiden nu kun må kreeres af faste medarbejdere, der har deres faste gang TIL deres faste kontor i Antonigade, og det er jo fornuftigt nok så langt, at vi måske faktisk ikke, fordi vi var henvist til at nøjes med at støve google-links op, var helt så visuelt kreative, som vi burde og ville være, og blev det måske endda mindre og mindre, fordi processen for ofte ikke var et LIVE samarbejde, men foregik over mail, sådan at Jens sendte ideer som jeg flæskede ud og fandt billeder til, men det er fandeme TRIST, fordi det er så smukt og rigtig at SAMMENSKRIVE (og så sjovt at sammenbilledillustrere), selv og måske især når opdraget er at være yderligtgående PLAT, dvs. jo så SAMMENNPLATTESTSSLAGENDE. Her er vores (måske er den bare min?) allerførste prøve-bagsidetekst medsamt komplet pastede google-billedlinks:



I det her er han nyligt opgravet med fladt fjæs:


Netop frikendte Das Beckwerk sagsøger nu avantgardekunstneren Grauballmanden A/S, der har et fast, men noget stillesiddende performancejob i en montre på Moesgaard Museum, for i små 2000 år at have kopieret den slående mangel på identitet og kød og blod, som Das Beckwerk til bevidstløshed i al uendelighed ejer rettighederne til. Grauballemanden udtaler lettere utydeligt inde fra sin montre, at han blev ramt af en slem omgang blues ved meddelelsen om Das Beckwerks sagsanlæg; han har ikke været så blå siden tyveriet af guldhornene i 1802.

2 kommentarer:

  1. Trist!
    Nu blander jeg nok sagerne for meget til Deres smag, hr. redaktør, men kunne man forestille sig et illustreret humortillæg i hvedekorn? Nogle sider i midten man kan rive ud og gemme selvstændigt i hvert nummer???

    SvarSlet
  2. Trist udvikling ... Men der er en simpel løsning: WA gør LB & JB til faste medarbejdere (forslagets realisme tager jeg ikke stilling til ... men gennemgående kedelig genre, nicht wahr?). Jeg savner også generelt mere af jer begge i bog-tillægget (det er sgu kke meget, du får lov at baske med protuberanserne derinde ...) Minder mig i øvrigt om dengang jeg blev fyret som Krydskasse-mager på Information. Trist, trist. Mvh Peter Adolphsen

    SvarSlet