tirsdag den 25. september 2012

Jeg stjæler Peiter Peitersens blogpost om Birgitte Krogsbøll + 1 om skovsnegle

Bue P. Peitersens hyper-hypre blog peiter peitersen er stadig en myreflittig yndlingsblog, og hvis WA Bøger ikke snart trykker min håbløst gamle anmeldelse af bloggen og Peitersens neo-nyssselige, selvtrykte hæfter, trykker jeg den på Blogdahl, anmeldelsen, det er en trussel!

To Birgitte Krogsbøll-lister

Birgitte Krogsbølls minilister er godt nok fine, når de sorterer deres små insekter og alt muligt andet ud fra diverse principper. Se her: 

dyr der stikker, ordnet efter grad af rundhed + ordbredde, stigende orden:

1) myg
2) hveps
3) fjæsing
4) pindsvin
5) søpindsvin


Dette miniaturesyn plus en håndfuld andre sniger sig pt. rundt på Birgitte Krogsbølls Facebookvæg, og hvis linket ikke virker, så kommer der lige et til her: 

ting der er kolde, ordnet efter grad af sødme, faldende orden: 

1) ispind
2) september

3) bankvæsner 


Labaner

Jeg har altid syntes
godt om 
skovsneglene: 
De er nogle o.k. labaner
der bare er der.

2 kommentarer:

  1. Jeg vil også gerne slå på tromme for Bue, han er en glimrende digter:

    http://www.litteraturnu.dk/univers.php?action=read&id=2592

    SvarSlet
  2. Og dét her, er et lille stykke poetisk guld. Ja.:

    http://peitersen.blogspot.dk/2012/10/der-er-sa-mange-af-dem.html

    SvarSlet