lørdag den 14. april 2018

Hov - overså roseklubben i baghaven!

Det er for dårligt, jeg ikke får læst Villabyerne: For FLERE dage siden var Helle Helle ugens læser og her er hendes svar på de 3 første spørgsmål - det sidste svar er det bedste naturligvis, også den bedste reklame for (svær) poesi, og kombien Helle/Grotrian den bedste formel for det attituderelativistiske STRÆK i fremragende (dansk) litteratur: :

""Hvilken roman har du sidst læst? "

 Liv Niemand Duvås smukke og hårde ' Vi er vel helte', og før den Vita Andersens hjerteskærende roman om en barndom, ' Indigo'. Men for tiden læser jeg flest noveller, digte og tekster, for eksempel Lars Bukdahls stærkt bevægende ' Korshøjen'." 

Hvem er din favoritforfatter? 

Der er så mange, men jeg kan til stadighed ikke få mig selv til ikke at nævne Herman Bang."

Hvad er din favoritgenre? " 

Alt, der ikke er genrelitteratur. Før sovetid gør det mig godt at læse digte, for eksempel af Simon Grotrian. De forbedrer mine drømme."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar