lørdag den 7. april 2018

Uroen der ikke var

I min uvenlige anmeldelse af Julia Butschkows novellesamling Granit, som var i WA Bøger i går, men blev skrevet til forrige uges avis, inkluderede jeg et link til Pernille Abd-El Dayems uimodståelige roman June, som jeg også, til tiden, anmeldte i gårsdagens avis, hinsides venligt, men som, linket altså, røg ud redaktionsprocessen, her er det:


"Det er jo for 117. gang ikke, fordi man ikke må skrive om en kræftsyg, piercet, ung pige, det er hvordan og med hvilken kunst – og ikke-kunst – man gør det, som gør den fede eller fæle forskel. Fx troede jeg lige nu, at der nogle linjer under den citerede begyndelse stod: ”Det sorte står i kontrast til hendes hud, der er blevet så uroligt bleg”. Men det var nok bare fordi, jeg uheldigt for Granit er begyndt at læse i Pernille Abd-El Dayems debutroman June, der udkommer næste uge og helt anderledes suverænt dirrende handler om langt ”mindre”. For selvfølgelig står der i virkeligheden: ”så utroligt blegt.”"
-->

Ingen kommentarer:

Send en kommentar