fredag den 29. april 2016

Tillykke til Ejvind

Min fars bedste ven, Ejvind Larsen, fylder 80 år i dag! TILLYKKE! Jeg var i 9. klasse i praktik hos Ejvind på Information i St. Kongensgade SOM CHEFREDAKTØR. Jeg var rundt på hele avisen og inde på Christiansborg med Ejvind, hvor Karen Jespersen var avisens Christiansborg-reporter, og jeg hilste på Svend Auken, og vi overværede en debat om revselsesretten (der først blev afskaffet flere år senere) og tog hjem på avisen og skrev hver sin leder (imod!), han til Inf. og jeg til min skoleavis Musvågen. Han var rigtig sød og generøs og intens og tog intet hensyn til min unge alder, talte voksent løs om hvad som helst, politik, kultur, avisbusiness, privatliv. Jeg husker især en samtale hjemme hos hans ekskone, min gudmor Gunvor Auken, hvor Ejvind talte om Jens Kistrups Berlingske-anmeldelse samme dag af en Jette Drewsen-roman, det må have været Ingen erindring, 1983, og sagde: Man kan mærke, at han synes, hun (/den) er bedre end Kirsten Thorup(/s Himmel og helvede (fra samme år)! Det gjorde indtryk på mig: At man kunne gå sådan op i, hvad en anmelder sagde og IKKE sagde .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar