fredag den 4. september 2015

Debutantræs

Jeg er på vej til møde på Vejle Bibliotek med juryen for debutantprisen - 2 x 50.000 kr. - Munch-Christensens Kulturlegat. Forfærdeligt mange talentfulde bøger at vælge imellem. 34 bøger (udkommet mellem 1. august 2014 og 1. august 2015 - skævt år) er tilsendt jurymedlemmerne, af disse er 18 valgt fra på forhånd på baggrund af enkeltmedlemmers troværdige frarådelser (eller hvad det kan hedde). Af de tilbageblivende 16 har jeg efter min eget lille hemmelige stjernesystem (der går op til *****) givet 2 ****, 5 ***1/2, 2 ***,  3 **1/2, 2 ** og 2 *1/2 - og jeg siger ikke hvilke, jeg har givet hvad selvfølgelig. Bøger til **** og ***1/2 fortjener at modtage pris (okay også med ***) , dvs. hele 7 (/9), hvilket er afsindigt tal i forhold til visse tidligere (IKKE sidste) år - det bliver Så spændende! Gulp!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar