torsdag den 19. februar 2015

Jeg har måske næsten udgivet en bog

Begyndelsen (hvis jeg nu pludselig atter er i en forfattervorden) på min egen forlagscollage er forlaget

De folkekirkelige skoletjenester i Fredensborg-Helsingør, Frederiksværk, Gladsaxe-Herlev og Københvan-Frederiksberg

- prøv at Limbo-undergå den smalhed!

De har udgivet det slanke, høje, sorte hæfte

Den smalle kat.

(kat. for katekismus - jeg har ikke fundet på titlen, men synes, den er fin)

hvor jeg på venstresiderne skriver små rimende/ordspillende tekster/tekstserier om 16 "kristne grundbegreber", som på højresiderne seriøst pædagogisk teologisk forklares. Teksterne skal inspirere skoleleverne til en leg med grundbegreberne inspireret af Morten Søndergaards ordapotek (som vi allesammen gerne ville have fundet på - og et klart hovedværk i forfatterskabet, som Morten stadig synes glædeligt overrasket over, at han har fundet på)

Her er min side om

-->
NÆSTEN

Næsten
er præsten,
men også resten.

Næsten er
ham og hende,
du hader som pesten.

Næsten er
ham og hende,
der ikke inviterer dig med til festen

Næsten er 
gæsten,
der har fået for meget ind under vesten

Næsten er
hesten,
der ikke klarer dopingtesten.

Næsten er
skomageren,
der ikke bliver ved læsten.

Næsten er
ham og hende,
der hyler i blæsten.

Næsten er
lige ved og næsten
er langt langt borte

Næsten er
æsteten,
hvis blik er nasty ætsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar