lørdag den 21. april 2012

Hvorfor jeg skriver blog og ikke bog

Fordi mine blogindlæg fylder helt præcist ingenting i mit hus, mens restoplagene af mine bøger fylder forfærdeligt meget, og for nylig gik det helt amok, da jeg modtog et utal af eksemplarer - på følgesedlen fra DBK står der "Antal i alt 9999", det tror jeg på! der står også "Vores ref TOTAL AFGANG", muntert! - som jeg for en forholdsvis slik havde reddet fra papirmøllen, der var næste station, af Læberne sproges, min F.P. Jac-monografi, og Alfabeter fra Pluto, og særligt Læberne, der er på over 200 sider fylder MONSTRØST (faktisk havde jeg ikke bestilt hele restoplaget, men det kunne bedre betale sig at levere mig den fulde molevit end at splitte den op), og hvor er det på samme tid melankolsk og deprimerende at slæbe bunkerne af min totalt u-solgte, bedste bog, op på pulterkammeret, og nej, I kan ikke få tilsendt et eksemplar, men i må rigtig gerne komme forbi og ringe på og få et eksemplar, nej 2 eksemplarer, smidt i nakken, hvis I ind i dørtelefonen hvisker det hemmelige kodeord (fra Jacistisk Ordbog): Brystsynstakst.

3 kommentarer:

  1. ellers tak for tilbuddet... den blir aldrig penge værd og Jac var desuden en nogenledes ringe digter.

    SvarSlet
  2. Og hvem du end er, er du en præmieidiot.

    SvarSlet
  3. Hm. Har prøvet noget tilsvarende. Tre kasse Ord til alle sider, står i en delikatesse butik i København. Simpelthen fordi jeg ikke har plads til bøgerne i min lejlighed. Men nu har jeg problemer med butikken, som jo efterhånden heller ikke bryder sig om DBK kasser en masse. Det er nu ellers en god lille bog. PS: Du bliver i øvrigt interviewet i den, Bukdahl ;) VH Lonni

    SvarSlet