fredag den 10. juni 2011

Trusler ekkoer ekset truttende

artikel på politiken.dk med blåt link til mig og mit:

De var allerede sure på hinanden inden udsendelsen, DR2-chefen Arne Notkin og filmmagasinet [hvor jeg også skriver, endnu en voldelig kontekst! LB] Ekkos chefredaktør, Claus Christensen.Og efter debatten i 'Deadline' fortsatte fjendtlighederne, i hvert fald ifølge filmmagasinets referat. Arne Notkin gik hen til Claus Christensen, prikkede en pegefinger i brystet på filmmagasinredaktøren og sagde til ham, at han »skal passe på«. Et efterfølgende mundhuggeri fortsatte, stadig ifølge Ekkos referat i sommernummeret af magasinet, hele vejen ud af studiet, inden DR-chefen ude på gangen knyttede næven, viste den til Claus Christensen og sagde: »Jeg kan banke dig!«. Lidt efter tilføjede Notkin, som er en noget tungere vægtklasse end Claus Christensens fluevægt: »Men det vil jeg ikke gøre«. (...) Claus Christensen fra Ekko fastslår i dag, at det ikke virkede som »en joke«, da Arne Notkin knyttede og hævede næven. »Jeg har forståelse for, at det er et ømtåleligt emne for ham, men det var en paradoksal oplevelse at blive inviteret til en debat af DR2 og bagefter blive truet med øretæver af kanalens egen chef«, siger Claus Christensen. LÆS OGSÅ Ib Michael truer anmelder med tørre tæsk  »Jeg har forståelse for, at man kan tabe hovedet i en hed debat, men det undrer mig, at Arne Notkin ikke har beklaget sin adfærd«. Men DR2-chefen mener ikke, at han har noget at undskylde. Arne Notkin afviser blankt, at han skulle have truet Claus Christensen. »Claus Christensen og Ekko står for en syg, løgnagtig og udokumenteret personhetz mod mig. Jeg har ingen yderligere kommentarer«, lyder reaktionen fra Arne Notkin ifølge Jyllands-Posten.

1 kommentar:

  1. Notkins fremfuserstil er noget af det klammeste jeg har beskuet på en tv-skærm. Han havde angiveligt også haft fat i fuppen på Deadline-vært Adam Holm INDEN debatten. Uklædelig dobbeltkasketteri.

    Møverkarlene skal nok klare sig. Jeg finder det fælt. Meget fælt.

    SvarSlet