mandag den 1. marts 2010

Mandags ternede dug

Overrumplende gode, halvanden time lange møder på fuldfede statsinstitutioner, Det Kgl. Teater og DR - Tammi Øst har komponeret popmusik til to, eller var det tre?, af mine digte! Kåre V. Poulsen vil arrangere grande Hvedekorn-event i DR-byen! - men sikke man skal tisse bagefter, hvordan klarer de befolkningsgrupper sig, som deltager i indtil flere møder hver dag?

Tre generationer køber ind - i Irma på Gl. Kongevej (årets Irmabutik 2009, med rette): Ved kasse 1 digteren Klaus Rifbjerg, født 1931, ved kasse 2 digteren Sigurd Buch Kristensen, født 1988, ved kasse 3 spionen mig, født 1968.

I møntvaskeriet holdt jeg mig vågen ved at læse Pejk Malinowskis drømmebog - og omsider, da jeg var på vej ud med kuffert og sportstaske, bad den smukke, mørklødede nordmand om assistance med tørretumbleren (hun sagde også 'prosit', på norsk, da jeg under pakningen nøs).

Og lige om lidt kommer min faster og giver flere gode råd om Kina; i går fortalte hun mig, at man tjekker pengesedlernes ægthed ved at gnubbe på formand Maos skjorteflip; hvis flippen er nopret, er sedlen ægte.

1 kommentar:

  1. http://sigurdbuchkristensen.blogspot.com er facebook

    SvarSlet