onsdag den 22. november 2017

Jeg er enig med mig selv om lykken på den søndag

Foto taget af mig:


Citat fra artikel på dr.dk:

"Et babelsk cirkus med fine glimt

En af de bog-professionelle, som er fast deltager ved Bogforum, er Lars Bukdahl. Anmelder for Weekend-avisen og redaktør af det litterære tidsskrift Hvedekorn.
Han er godt tilfreds med årets bogmesse, hvor han både var gæst, interviewer på forskellige scener og deltager med en stand for Hvedekorn.
- Bogforum er altid et cirkus, en umulig blanding af babelsk kaos og så de mange fine ting, man kan opleve, hvis man stopper op det rigtige sted, beskriver Lars Bukdahl.
Den bedste oplevelse han fik ved messen denne gang, var en oplæsning med forfatter Peter Laugesen.

Blev lykkelig af oplæsning

Digteren læste op af sin digtsamling fra 1979 'Tohuvabohu'. En unik begivenhed, fordi Peter Laugesen selv havde glemt, at han havde lavet den digtsamling, indtil forlægger Asger Schnack fandt et gammelt eksemplar og genudgav den i år.
- Jeg er ærkefan af Peter Laugesen, så det var intenst. Det gjorde mig meget lykkelig, fortæller Lars Bukdahl."

Et af de digte, der lykkebringende fik stemme:

"blomsterne er visne
og brostenen
ligger parat
men tænk dig om
før du bruger dem
lad dem ikke ramme
noget levende
hvis du kaster dem
håret synger om den tid
der var
og kroppen krymper sig
i moderigtigt tøj
de snævre bukser
klemmer nosserne
og hindrer blodet
i at løbe ud af tæerne
det skal ned gennem benene
og det skal op igen i hjernen
gennem hjertets kamre
og hjertet hamrer

Det er svært
at være her
og ingen
andre steder
være henne."

Og sikker vi stod og duvede, Asger Schnack og jeg, skulder ved skulder dér til en side som to fyrretræer i forårsvind

Ingen kommentarer:

Send en kommentar