tirsdag den 15. juni 2010

Hvis jeg var avis, ville jeg bringe en anmeldelse af Hvis jeg var kunstner - i går!

Nogle gange er det altså utroligt med forskellen på buzzet i digterkredse, på blogs og i live samvær, hvor alle er helt elektriske med Martin Larsen Hvis jeg var kunstner, og så den massive cluelessness på aviserne, af hvilke kun Midtjyllands Avis har anmeldt unikummet, med følgende trøstesløse konklusion: "Alt dette er jo meget pædagogisk, konceptet forløses fint og med sproglig fantasi, men bogen bliver næppe nogen bestseller." (korrekturlæseren ringede i går om en pinlig fejl (mistænkelig i stedet for mistænksom!) i min egen anmeldelse, så mon ikke den kommer i på fredag ...) .

- når man googler 'Martin Larsen Hvis jeg var kunstner'', linkes man pudsigt nok til følgende kommentar til en artikel i Information fra 2008 om modtagerne af årets treårige legater, hvoriblandt Martin Larsen befandt sig:

Hvis jeg var forfatter, ville jeg koncentrere mig om at skrive ‘konceptlitteratur’, det er tydeligvis lettere at ‘tjene’ penge ved at bejle til en flok langhårede og verdensfjerne smagsdommere end til det læsende publikum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar