onsdag den 8. april 2020

Half-shu-bi-dan-dua

Kan ikke lade være med at synes at Shu-bi-dua-sangen "Colour på tossen" om den nye, vilde fænomen FARVEFJERNSYN er temmelig Halfdansk, ikke mindst rimmæssigt - bort/sport/weather report - men vældigst er den dér fuldstændig absurde rim på klør: TRILLEBØR i omkvædet, de ikke mindre meningsløst forskyder sig til GUMMIFØ'R (hvad er det? slang for gummistøvler??), og GULERØ'R:

Tænk at ha' en flimmer uden fede farver på
Der er stadig nogen, der tror Den Røde Plads er grå
Men efter jeg har fået colour på tossen
Så er livet blevet smukt og stort
Før var det hvidt, og så var det sort

[Vers 2]
Jeg har fået fjernbetjening - remotecontrol
Med en knap der lyser, når min kaffe bli'r for kold
Jeg ka' ta' det hele lige fra Bonn til Madam Græskar
Og når jeg får Mallorca ind i stuen
Så er der sol, og så bli'r jeg brun

[Omkvæd]
Jeg har kulør og højt humør
Øjnene klør og trillebør
Han har kulør og højt humør
Øjnene klør og trillebør

[Vers 3]
Se, der sidder King Kong i en mast og spiller hård
Mens en kæmpehaj går løs på én på 13 år
Colourtossen skinner som en sæk med diamanter
Og mens hajen og aben drager bort
Så er der sport og weather report


[Omkvæd]
Jeg har kulør og højt humør
Øjnene klør og gummifø'r
Han har kulør og højt humør
Øjnene klør og gummifø'r

[Outro]
Jeg har kulør (han har kulør)
Og højt humør (og højt humør)
Øjnene klør (øjnene klør)
Og gulerø'r (og gulerø'r)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar