mandag den 12. marts 2018

udvidet, korrigeret, omkalfateret HÅNDSKRIFT top 10

Der var nogle både rimelige og grumme forglemmelser i (min optælling af kandidat-materialet til) min (rent mandlige) top 5 for danske poetiske håndskrift-værker, nok blandt andet fordi jeg tænkte traditonelt skriblende/kaligrafferende i s/h, jeg tænkte slet ikke i farver fx - her er der så i stedet og til erstatning en Top 10, sig til, hvis jeg stadig glemmer nogen (ud over de to antologier 78 digtere. En folkebog og 101 danske digtere. En folkebog, med mange fremragende enkelttekster (sidstnævnte fik sin egen dobbelte Top 5 i denne blogpost)):

1. Peter Laugesen & Dan Turéll: Dobbeltskrift

2. Dan Turéll: Manjana (/ Here comes my 19th nervous breakdown) 

3. Ursula Andkjær Olsen og Stense Andrea Lind Valdan: Vi rus salve

4. Peter Laugesen: 72 håndskrevne sider 

5. Christina Hagen: Boyfrind 

6. Ivan Malinowski: Kritik af tavsheden

7. Harald Voetmann: Amduat

8. Morti Vizki: Vej 

9. Lars Skinnebach: Teotwawki 

10. Vagn Lundbye: 2. oktober 1972

1 kommentar:

  1. Du har glemt "Stranden" (Forlaget Sommersko 1976) af Klaus Rifbjerg.

    SvarSlet