torsdag den 29. marts 2018

Asterisk holder Juul OG ATTER JUUL!

Lige et klip fra årets Pia Juul-bog NR. 2, Asterisk (udkommer 12. april) med løse, her og dér publicerede, ikke DIREKTE skønlitterære, men rigeligt skønne og litterære lejligheds-"Tekster", begyndelsen på den, der hedder "Mens vi venter på gøgen", der var en kronik i Politiken sidst i februar 2013, den føles lige nu i dette Lagkagehus på Strandvejen, hvor døren fucking går op hele tiden, FRYSENDE aktuel:

"Tildigt i januar var det som om det hele dæmrede. Julen var, undskyld udtrykket, overstået, og fordi der pludselig var milde dage, fik jeg den følelse at vinteren også var det. Det begyndte med en due der kurrede. I byen er duerne forhadte, men jeg bliver aldrig træt af at høre deres kurren. Det skyldes et barndomsminde, lyden sender mig altid tilbage til at vågne hos min farmor og farfar i Herning, et sted jeg hellere end gerne sendes tilbage til. den kurren i januar lød af forår, men forår var det ikke, og kulden kommer og går, nu bliver det rigtig koldt for syttende gang i vinter, og det bliver sikker ved på den måde lige til Sankt Hans"
Billedresultat for pia juul asterisk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar