mandag den 17. oktober 2016

Slagtede darlings, bagte bonusser 6

(outtakes fra Jens Blendstrups Slagterkoner og bagerenker)

-->
(MODUL - Lynbetragtninger der skulle kastes ind i jeg-form)

Alt er så godt for tiden. Hun glemte bare at kysse mig da hun gik. Det er så små ting. Jeg tænker da næsten heller ikke over det. Vidre i programmet.

Jeg tror næsten aldrig vi har haft det så godt før. Nej, siger hun så. Det er rigtigt dejligt. Dejligt, siger jeg så. Jeg synes mere vi har det godt. Ja, men deri er hun enig.

Var så tæt på Karin i går. At det virkede nærmest fornærmende, da hun rejste sig for at lave kaffe. Sagde dog ikke noget, mennesker har jo forskellige måder at være tæt på.

Havde forberedt en slags hjemmelavet jacuzzi i det gode gamle karbad. Drinkparasoller og gin og tonic. En transistorradio og lidt friske druer. Karin hopper da også i. Hun siger bare ikke så meget.

Føler mig lidt dum pt. Måske er det fordi jeg går hjemme, jeg er så overopmærksom på mig og hende. Jeg skal da vist også snart ha noget at rive i, siger jeg, mens jeg prøver at komme til hende. Kan godt forstå det tænder hende af.

Det var ikke med vilje. Jeg kom til at flytte på en af hendes mors vaser og så faldt den jo på gulvet. I stedet for at fortælle hende det køber idioten en ny. Hvorefter jeg glemmer alt til hun finder den. Så står man der. Man kan lige så godt være ærlig. Først som sidst. Ja jo, jeg ved, Karin.

Pas på med peberet i sovsen, skat. Nogen gange går hun lige til grænsen med sin bedrevidenhed. Hun må da forstå jeg prøver at lære at lave mad på mine egne vilkår.

Det er kun når det går rigtigt galt og vi ikke får snakket det eskalerer.
  
Lå og lo over det med bilturen i 82. Den bil var for ringe, Karin! Jo jo, lo hun. Men den havde været god til børn. Ja, hvis vi havde valgt af få dem, lo jeg. Så var det hun blev lidt stille.

Ingen orange roser åbenbart. Hun ser dem i hvert fald ikke.

Overså simpelthen hendes lille hilsen i går. Kom til at træde på sedlen. Den var åbenbart faldet ned da jeg åbnede vinduet. Jeg så den først da hun havde smidt den ud i skraldespanden. Lidt uheldigt. Men også lidt for sent. Gjorde ikke rigtigt mere ved det. Tror heller ikke hun tænkte mere over det. Det er jo hvad der sker.

Dårlig gave åbenbart jeg havde købt til Karin. Hun blev helt rød forneden. Sådan nogen Olé-trusser, af krast nylon med glimmer på,  hvor der stod Olé foran. Det var jo bare lidt for sjovt.

Det virker (ærlig talt) lidt klodset for tiden. Taler på hende før jeg rører. Er blevet lidt mere usikker på hvad jeg må og ikke må. Hun er også blevet mere pirrelig. Jeg tror dog det er rart for hende at hun ved jeg kommer. Så jeg siger jo bare et eller andet. Selvom det som sagt virker lidt klodset. Vi skal vist ha købt nogen flere Calgon-tabs til opvaskeren og så en hånd på hendes skulder og så lidt efter om til maven.

Havde en mærkelig oplevelse med ellers søde Karin. Ville vække hende nænsomt, tog derfor forsigtigt og lindede på persiennen. Hun rasende. Vender sig om. Om jeg ikke bare kan trække fra som andre mennesker.

Bliver så sur på Karin når hun lister. Hvad med at være her på jorden så man kan høre dig!

Kom til at tænke på at det er ved at være længe siden vi havde sex sidst. Det var ellers lige blevet så heftigt og godt. Jo længere tid der går jo mere svært synes jeg det bliver.

Tænker alt for meget over det med os to. Prøver alt for at ha det som for et par uger siden, men det virker altså akavet.

Så fortæl mig hvilken farve jeg skal vælge for at du kan se dem jeg køber til dig! Gider ikke give hende blomster mer. Hun vil garanteret også hellere have noget røvsygt chokolade.

Havde en god snak med Karin forleden. Vi smed bare hvad vi havde i hænderne og var sammen. Sådan skal det gøres, sagde jeg. Ja, svarede hun. Nogen gange. Om hvad hun mente med det. Ikke noget. Jeg hader når hun siger ting uden at sige dem færdigt. Det er de der faldefærdige badebroer af ord, Karin, som jeg hader! Hvad med at afslutte det du siger! Hun som sædvanligt: Jeg går i bad.

Hvorfor fanden går du i bad hver gang du har siddet og set Colombo med mig. Du kan da ikke blive uren af at se Colombo med mig! Nej nej søde. Fred. Ok.

Hun: Om hvad jeg bildte mig ind at sidde og onanere til andre kvinder. Jeg: Du kan da bare lade være med at komme listende. Vær her på jorden, mand!

Æbletærte er sgu æbletærter, Karin. Det skulle jeg aldrig have sagt.

Jeg hænger ting hvor de skal, basta. Ingenting kan sgu gøres ordentlig pt.

Rakte Karin salten i går. Var lidt kælen, men hun så det åbenbart ikke, men skidt være med det. Det går jo godt ellers.

Kom til at puffe til hende, egentlig uden grund, men hun stod på noget jeg var ved at rydde op. Hun tog det nu pænt. Så lidt såret ud, men gik ikke.

Så har idioten meldt sig til et tegnekursus. En lørdag. Så er det man mukker lidt. Sådan en dag skulle vi jo bare hygge os.

Ville kysse Karin på munden i går. Men af en eller anden grund fik jeg kun kysset kinden. Jeg kunne ikke lade være med at sige det til hende. Det så ud som om hun tog det nært. Nogen gange går vi lidt fejl af hinanden.

Kom hjem med hummer i går. Herlige hummer. Tænkte vi skulle hygge os med lidt hverdags luksus. Da jeg kom hjem var hun ikke hjemme. Så spiste jeg luksus alene.

Det er noget mærkeligt noget med det krammeri. Forleden var det hende der skulle noget, og i dag var det mig der ikke havde rigtig tid. Lysten fejler dog næppe noget.

Gik til hånde med maden til aften. Gad ikke rigtigt lave den alene. Kom med en tallerken, skyllede rucola-salat. Og dryssede det let hen over hendes frikadeller. Kors, hvor blev hun spidsmundet. Hvad er den af, Karin, det er da bare rucola-salat. Du kan vel nok forstå det ikke hører til frikadeller.

Ville hjælpe Karin i dag. Jeg tager fat i kurven for at hjælpe med at bære. Karin med sur mund. Så hold dog op med at forfølge mig. Fandens til udstråling for tiden. Hvad har jeg gjort?

Så koger man æg til frokost. Og hvem sidder bare og læser avisen. Man går sgu da ikke bare ud uden i det mindste at give et lille nøs. Jeg skal love for der er kommet andre boller på suppen (sæk).
 
Fandt en negl af Karins i går, tror jeg sender den til skadedyrslaboratoriet i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar